Brändikuva ja -nime salvestamine mälus

Igaüks, kes on pidanud kaubamärki ja logo välja töötama, teab, mis probleemid sellega kaasas käivad: küll pole pilt ilus, küll pole nimi atraktiivne, küll ei käi pilt ja nimi omavahel üldse kokku. Värskes Journal of Business Researchis analüüsivad teadlased mitme katse tulemusi, mille käigus uuriti, kuidas inimesed logosid ja kaubamärke tähele panevad ja kuidas need meelde jäävad. Nagu ilmnes, jäid katsealustele paremini meelde need kaubamärgid, mille logo ja nimi olid semantiliselt sarnased ehk kordasid samu sümboleid, näiteks õun/Õun, ruut/Ruut, päike/Päike jne. Samas tõmbasid enam tähelepanu kaubamärgid, kus nime ja sümboli kujutise vahel oli taotluslik dissonants, nii et need ei väljendanud üheselt sama sõnumit, näiteks ruut / Tublid Tegijad. Nagu artikli autorid tõdevad, on logo ja nime tasakaal midagi palju peenemat kui lihtsalt tähelepanu tõmbamine. Katsed näitasid, et tähelepanu ei tähenda alati seda, et logo/märk jääb meelde või et see mõjutab hilisemat ostuotsust.
Kommentaarid on suletud