Valereitingute mõju ostukäitumisele

On üsna tavapärane, et enne ostu tegemist veebikeskkonnas loeme üle ka kommentaarid ja reitingud toote-teenuse kohta. See on hea alus otsustamise juures, eriti kui me pole varem selle toote-teenusega kokku puutunud. Kuid samas tekitab see müüjal ahvatlust neid reitinguid endale kasulikuks painutada või isegi valetada. Kuivõrd ja kuidas sellised väänatud reitingud mõjutavad meie ostukäitumist, lahkavad uurijad viimatises Journal of Business Researchis, analüüsides kolme mahuka uurimuse tulemusi. Nagu ilmneb, ei mõjuta valereitingud märkimisväärselt ostukäitumist esmatarbekaupade puhul – inimesed ostavad neid ikka harjumusest lähtuvalt. Küll aga oli valereitingutel märkimisväärne roll elustiilikaupade ostmisel, kus reeglina kõrge hinna tõttu otsitakse reitingutest tuge ostuotsuse tegemisel. Samas oli valereitingute mõju üsna väike näiteks tuntud brändide puhul.
Kommentaarid on suletud