Kui palju inimesi on vaja, et muudatus ellu viia?

Üks võtmetegureid muudatuse edukal läbiviimisel on kriitiline mass, kes on valmis ees ootava muutuse edusse uskuma. Kui suur see kriitiline hulk inimesi siis on? Maikuu Harvard Business Review võtab vaatluse alla sel teemal ilmunud käsitlused ning tõdeb, et inimesi ei peagi olema väga palju, kes asjaga kaasa tulevad. Näiteks enam kui 300 poliitilise revolutsiooni analüüs näitab, et keskmiselt vaid 3,5% elanikkonna kaasatus ideede kandepinnana on olnud piisavalt efektiivne, et muutus toimuks. Organisatsioonides on muudatuse edukaks läbiviimiseks aga vaja 20%, nagu uuringud on näidanud. Artiklis mainitakse ka muu hulgas, et muutusega kaasa tulemine ei tähenda seda, et kõik peaksid korraga seda tegema – see teeb protsessi kohmakaks. Pigem näitab analüüs, et kõige tõhusam on eri juhtimistasandite järkjärguline kaasamine, alustades tipust.
Kommentaarid on suletud