Kas töötaja õnn toob kaasa efektiivsuse?

Tööõnne valemi otsingutel on koostatud sadu ja isegi tuhandeid põnevaid uurimistöid ja kirjutatud teadusartikleid. Kuid kas lisaks mõnusale tööõhkkonnale on töisel õnnetundel ehk siis laiemalt tööõnnel seos ka efektiivsusega? Milline see seos võiks olla? Seda analüüsivad teadlased värskes Management Science’i numbris. Nad võtsid vaatluse alla mahuka andmemassiivi telefonimüüjate töö tulemuste kohta ning kõrvutasid seda nende töötajatega läbi viidud eksperimentide andmestikuga. Ilmnes, et töötajad, kes kogesid töökeskkonnas midagi, mis tekitas neis õnnetunnet (nt päike, mis nende aknast sisse paistis), tegid palju rohkem tegeliku müügini viinud müügikõnesid kui need, kes sedalaadi õnnetunnet ei kogenud. Samas ei näidanud katsed, et õnnetunnet kogenud töötajad oleks ühes ajaühikus teinud rohkem kõnesid või see tunne oleks kajastunud kuidagi nende töödistsipliinis (nt tööletuleku, sealt lahkumise või lõunapauside ajas). Seega on uurijate hüpotees see, et tööõnn on midagi, mis paneb meid enam töiste tulemuste nimel pingutama, kuid ei taga, et oleme samal ajal valmis tööle rohkem aega pühendama.
Kommentaarid on suletud