fbpx

Veealune Suur Istanbuli Tunnel avatakse liiklusele aastal 2028

Tunneli ja haruühenduste skeem ning tunneli ristlõige

Bosporuse väina ehitatav veealune Suur Istanbuli Tunnel ehk Büyük İstanbul Tüneli, mis hakkab ühendama Euroopat Aasiaga, avatakse liiklusele 2028. aastal ja hakkab teenindama päevas ca 1,3 miljonit reisijat. 

Tunnel, läbimõõduga 18,8 meetrit, on 6,5 kilomeetrit pikk ja paikneb 110 meetri sügavusel vee all. Tegemist on maailma esimese kolmekorruselise tunneliga, lisaks asub see sügavaimal vee all kui ükski teine. 

Skeem tunneli asukohast läbi Bosporuse väina ja ka selle ristlõige

Kohaliku meedia teatel tutvustas transpordi- ja taristuminister Adil Karaismailoğlu tunnelit puudutavaid plaane 10. mail, avalikustades samas üksikasju maantee- ja raudteetunneli süsteemi kohta. Tunnel on seest n-ö kolmekorruseline, millest kaks on sõidukitele, bussidele ning veokitele ja kolmas rongidele. See ühendatakse maanteevõrgustikuga, mis viib Istanbuli kolme lennujaama (Istanbul Atatürk Airport, Sabiha Gökçen Airport, Istanbul Airport) ning on ühendatud ka Istanbuli metroo üheksa raudteeharuga. 

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellijana on Sul ligipääs kõikidele Directori ning Inseneeria veebiartiklitele ja arhiivile.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt