Elektriautode laadimise lahendus VOOL annab võimaluse kokkuhoiuks

Elektriautode laadimise terviklahendus VOOL suudab lisaks dünaamilisele koormusjaotusele lülitada koormusi ümber ka faaside vahel, kasutades elektrisüsteemi senisest kuni kolm korda efektiivsemalt. Elektrivõrgus pole aastakümneid olnud märkimisväärset innovatsiooni, kuid olukord on muutumas. Kirjutab Gerli Ramler.
Aastal 2018 panid Juhan Härm, Sander Vahtras ja Hindrik Kilter pead kokku ja hakkasid mõtlema, mida teha, et elektrisüsteemis peakaitse välja ei lööks, kui teoreetiliselt peaks võimsust võrgus jaguma. „Selgus, et kolmefaasilises elektrivõrgus ei kasutata ühendust efektiivselt ehk siis faasid pole ühtlaselt koormatud. Enamasti kipub olema esimene faas ülekoormatud ning kaks teist faasi vähem kasutatud. Mõtlesime, kuidas saaks koormust kolme faasi vahel ühtlasemalt jagada ja jõudsime turu parima dünaamilise koormuse juhtimise ja faasidevahelise lülitamise lahenduseni,” räägib Tallinna Tehnikaülikoolis nii energeetika- kui majandusteaduskonna lõpetanud Härm, kes on VOOLu tegevjuht.
Kommentaarid on suletud