fbpx

Soov aidata võib hoopis kahju tekitada

Eduka organisatsiooni üheks tunnuseks on see, et info liigub hästi ja ideid jagatakse lahkelt. Kolleegid annavad muu hulgas üksteisele nõu, kuidas teha paremaid otsuseid-valikuid ja ületada raskusi.

Kuid uurijad kirjutavad värskes ajakirjas Organizational Behavior and Human Decision Processes, et inimese siiras soov kolleegi aidata võib viimasele hoopis karuteene osutada. Nimelt ilmneb, et kui me soovime väga kedagi aidata, siis oleme ühtlasi ka hästi veendunud, et meie nõuanne on õige ja hea. Teisisõnu enesekindlus, et ma annan head nõu, on kõrge, kuid soovituse enda sisu ja olukorra hindamise adekvaatsus ei mängi nii suurt rolli. Töökeskkond ongi just selline koht, mis toidab meie soovi aidata. Nii et tasub korra järele mõelda, kas kolleegi nõuande aluseks on tõesti teadmine või on see kantud lihtsalt suurest aitamissoovist.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellijana on Sul ligipääs kõikidele Directori ning Inseneeria veebiartiklitele ja arhiivile.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt