fbpx

Hea turundus algab heast juhist

Turundus on aastate jooksul palju arenenud ja muutub iga päevaga, pakkudes meile aina rohkem võimalusi ja kanaleid. Miks siis juhtub, et me ei näe suurepäraseid tulemusi turunduses? Mis on see põhjus, miks mõned ettevõtted oma turundusega rahul ei ole? Kirjutab Mari-Liis Vaher.

Kas teadsite, et Fournaise Groupi uuringu kohaselt ei usalda 80% tegevjuhtidest turundajaid? Ja kas olete märganud, et umbes sama suur protsent ettevõtete omanikke on turunduses pettunud, põhjuseks selle puudumine või mittetoimimine? Eriti kehtib see väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kohta, keda on World Banki andmetel umbes 90% kõikidest ettevõtetest ja mis pakuvad rohkem kui 50% tööhõivest kogu maailmas.

Põhiline probleem on selles, et inimesed on ülekoormatud ja ei võta turundust tervikuna piisava tõsidusega. Kui turunduse olemuse mõistmisesse ja rakendamisse mitte süveneda, siis ei toimigi see ju äris läbivalt ja ühiselt mõistetavana. Turunduses on väga palju inimesi ja ettevõtteid, kes õpetavad ja aitavad korrastada üksikuid elemente või taktikat, nagu Facebooki reklaamid, sisuloome, otsimootorite optimeerimine, meediaplaneerimine, müügilehtede ehitamine jne. Jah, need on olulised asjad, kuid eduka turunduse tagamiseks on strateegiline juhtimine hädavajalik – ilma selleta ei saa üksikud komponendid kunagi väga hästi ja pikaajaliselt toimida.

Hea turundus algab selle heast juhtimisest. On vaja kedagi, kes teab, kellele, millal, kuidas, kus, mida ja miks me kommunikeerime. Kes teab, et järjepidev turunduskommunikatsioon ettevõtte sees ja sellest väljapoole on ülioluline. Kes oskab anda ja küsida sisendit müügilt; kes teab, et klienditeenindus (ka pärast müüki) on võtmetähtsusega korduvostude ja soovituste soodustamiseks ja pikaajalise usalduse loomiseks. On vaja juhti, kes mõtleb üksikute komponentide üleselt ja annab strateegilised juhised läbivalt igal tasemel. On vaja juhti, kes ühendab müügi-, turundus- ja kommunikatsioonistrateegia. Ja selliseks juhiks saamine eeldab enesearengut ja õppimist, mille aluseks on viis sammast.

Viis olulist sammast turunduse juhtimisel

1. Selgus ja eesmärgid

Need olgu alati paika pandud nii, et neile lähenetakse kliendi silmade kaudu: keda, millise probleemiga ja kuidas me päriselt aitame. Jah, sa tahad teada, kuidas pälvida tähelepanu, suurendada e-kirjade avamise määra või saada klikk või like sotsiaalmeedias; kuidas seda suhtlust seal üleval hoida ja see kõik müügiks konverteerida. Nõus, kuid pikas perspektiivis peab juht mõtlema, kuidas muuta oma turundus järjepidevaks ja jätkusuutlikuks. Miks kliente peaks huvitama koostöö just teiega? Enam ei piisa headest turunduse komponentidest, vaid on vaja luua väärtust, ehitada ja hoida kliendisuhet ning olla järjepidev. Miks on teie ettevõte ainulaadne? Kuidas teiega koostöö kõige enam talle väärtust pakub?

2. Turunduse rakendamine igal tasandil

Kui soovite kiiret ja agressiivset turundust ehitada ja kasutada vastavaid digi- või teisi müügitorusid, siis võivad need teatud juhtudel õigustatud olla (et optimeerida huvitatud sihtrühmade suurust). Aga pikemas perspektiivis läheb see maksma rohkem aega, ressursse, närve ja raha. Kaasa turundust kõiges ja läbivalt: mõelge suurepärastele ja inspireerivatele ettevõtetele maailmas ja näete, kui tugev on seos hea juhi, hea ettevõtte ja hea turunduse vahel. Juhil peab olema visioon ja selge sõnum, mille taha kogu müük, turundus ja kommunikatsioon saab joonduda.

3. Tööta targemalt, mitte raskemalt

Planeeri, organiseeri, loo süsteeme ja mõõda olulisimat. See kõik säästab kokkuvõttes palju aega, aitab meeskonnal olla igapäevatöös efektiivsem ja lõpuks väldid ka inimeste läbipõlemist ning kaitsed ettevõtte rahakotti meeletute turunduskulude eest.

4. Kommunikatsioon kui edu alus

Isegi kui turundusvõtted ja -võimalused arenevad kiiresti, jääme meie inimestena ikka samaks. Meil on jätkuvalt samad baasvajadused, sotsiaalsed ja turvalisusega seotud ootused, igatseme kuulumist ja suhteid ning vajame seda kõike rohkem kui kunagi varem. 2020. aastal tuli COVID-19, nüüd 2022. aastal käib Euroopas brutaalne sõda, aga keegi saadab mulle suvalisi pakkumisi, lisades mind kuhugi pakkumiste meililisti ja ongi kõik? See ajab endast välja. See ei loo usaldust ega lojaalsust. Ja kindlasti ei loo see jätkusuutlikku ja kulutõhusat turundust ükskõik millises äris.

5. Teejuht

Hea ettevõtja, mul on kahju seda öelda, aga sina kui ettevõtte omanik oled see, kes vastutab ülekoormatuse ja pettumuse eest, mis su ettevõttes levib. Iga juht on turundusega alati seotud, isegi kui ta seda ise ei mõista ega teadvusta. Tuleb tegutseda ja omandada jätkusuutlik mõtteviis, oskused ja teadmised turunduse juhtimisest, oskus rakendada ja mõista seda igal tasemel oma ettevõttes, olla hea suhtleja ning aidata luua edu suurepärase juhtimise kaudu. See on tervik, mida on heaks turunduseks vaja, mitte taas üht platvormi või hinnakampaaniat. Jah, see nõuab tööd, aga kui sul pole selget visiooni, siis ei saa ükski turunduse komponent imet teha, sest sellist võluvitsa pole olemas.

Ja kui oled turundaja, kes seda lugu loeb, siis sinu ülesanne on esitada õigeid küsimusi, millele pead saama vastused, et luua head turundust. Aga õigete küsimuste esitamine eeldab enesekindlust ja tugevat mõtteviisi; see nõuab baasteadmisi ja -oskusi turunduse rakendamisest läbivalt, samuti suurepärast suhtlemis- ja juhtimisoskust. Ja see kõik on õpitav.

————–

Probleemiks on suuna-, mitte ajapuudus. Meil kõigil on kakskümmend neli tundi ööpäevas.

Zig Ziglar

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt