fbpx

Kriitika võib olla hea ajurünnaku liitlane

Hea ajurünnaku eelduseks on juba möödunud sajandi keskpaigast peetud põhimõtet, et piire pole ja kvaliteedist olulisem on ideede hulk, nii et ideid ajurünnakus kritiseerida ei või. MIT Sloan Management Reviewsi viimases numbris analüüsivad teadlased seda omamoodi dogmaks kujunenud lähenemist ja leiavad, et see pole päris õige. Katsete näitel tuuakse välja, et kriitika võib ajurünnakul hoopis hea olla, kui seda teeb õige inimene.

Nagu ilmnes, mõjub kriitika ajurünnaku kontekstis üsna erinevalt sõltuvalt sellest, kas sellise kommentaari teeb keegi, kes kuulub kritiseeritavaga samasse meeskonda või on keegi väljastpoolt, nt mõni juhtkonna liige. Kui meeskonnasisest kriitikat hinnati enamasti konstruktiivseks ning see viis veel paremate loovtulemusteni, siis väljastpoolt meeskonda antud samasisulist kriitilist tagasisidet peeti destruktiivseks ning loovust pärssivaks. Ehk tasub siis hästi järele mõelda, milliseid rolle osalistele anda ning kuidas need rollid tulemuslikkust mõjutavad.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt