Go Tracki uudne lahendus: lubjakivi aheraine pannakse raudtee muldkehasse

Ehitusettevõte Go Track kasutab Keila-Valingu raudteelõigu muldkeha ehitusel esmakordselt Eesti Energia vedelkütuste- ja energiatootmisel tekkivat lubjakivi aherainet. Teelõik, kus uudne lahendus käiku läheb, valmib 2023. aastal.
Go Tracki juhatuse liikme Andrei Kletsuni sõnul asendab aheraine raudtee muldkeha alumistes kihtides edukalt kruusa ja liiva. „Aheraine ei suuda asendada paekivikillustikku, aga kui asendame ja taaskasutame materjali alumistes kihtides, on see päris hea võimalus. Lubjakivi aherainest ehitatud konstruktsioon on piisavalt tugev ja annab stabiilsuse.“

Ahereaine kasutamine raudtee-ehituses on mõistlik nii majanduslikust kui keskkonnahoiu aspektist. „Arutelud juba ladestatud ja pidevalt juurdetekkiva põlevkivi aheraine kasutamisvõimaluste üle on kestnud pikalt. Nüüdseks on olemas uuringud, testimistulemused ja praktikad,
Kommentaarid on suletud