Nutika sõnumiga raiskamise vastu

Enam kui 40% maailmas toodetud toidust lõpetab jäätmetena ja on seega üha kasvav globaalne mureteema. Uuringud on näidanud, et suurem osa neist jäätmeist tekitatakse kodumajapidamistes, mistõttu meie kõigi igapäevases tarbimiskäitumises peitub ka toidu raiskamise piiramise võti. Milline aga peaks olema see sõnum, mis mõjutaks inimesi toiduga säästlikult ümber käima? Seda lahkavad teadlased värskes Journal of Business Researchis.
Katsete käigus testiti toidu raiskamist käsitlevaid sõnumeid ning jõuti järeldusele, et säästlikule käitumisele kutsub inimesi enim sõnum, mis sisaldab positiivset tulemust ehk seda, mis säästu tulemusena konkreetselt kellegi jaoks paremaks läheb (erinevalt sõnumitest, mille sisuks on raiskamisega kaasneva kahju rõhutamine). Ilmnes ka, et üsna levinud „kuidas säästlikumalt käituda“ stiilis õpetlikel sõnumitel oli pigem tagasihoidlik mõju. Nii et nagu uurijad tõdevad, töötavad paremini just need sõnumid, mis kõnetavad meis peituvat väikest maailmaparandajat.
Kommentaarid on suletud