fbpx

COVID mõjutas ka jootraha pakkumist

Jootraha on paljudes paikades lausa üks osa majandusmudelitest. Kuid reeglina ei kajastu see  ametlikes numbrites, et näiteks hinnata, kuidas viimased aastad on seda majanduse aspekti mõjutanud. Selle aasta esimeses Journal of Economic Psychologys on vaatluse all taksojuhtidele jootraha pakkumise tava ajavahemikul 2018–2021 ehk siis enne viirust ja selle ajal. Nagu uurijad välja toovad, vähenes sel ajal klientide valmisolek jootraha pakkuda umbes 5%, samas kui keskmise jootraha summa kasvas ligikaudu 10%. Olukorda analüüsinud, ütlevad uurijad, et koroona ajal maksid jootraha palju harvem eelkõige inimesed, kes on väiksema sissetulekuga, ja jootraha summa oli suurem nende inimeste puhul, kes tõlgendasid viirust nii, et see kasvatas justkui teenuse väärtust (sisaldab riski).

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt