Eesti hüpikloomade tootja Karupoeg Puhh murrab Saksa turule ehk kuidas tavalisest ekspordikoolitusest võib alguse saada midagi suurt

15 aastat tagasi Eestis muu ilma mänguasjade müügiga alustanud väike perefirma Karupoeg Puhh OÜ on aastatega tublisti kosunud. Kui üheksa aasta eest hakati eestlaste disaini ja siin valminud prototüüpide alusel tootma mänguasju Aasias, siis selle aasta jaanuaris avati juba päris oma tehas siinsamas Eestis. Koos kõige sellega kasvatab ettevõte välisekspertide abil ka eksporti, olles avastanud Saksamaalt märkimisväärse huvi oma toodangu vastu. Kirjutab Raul Kalev.
„Me oleme üsna kindlad, et see eksport algab juba suvel,“ rääkis Gerardos Toys kaubamärgi all maailma vallutava ettevõtte tegevjuht Allar Peetmaa. „Oleme juba oma tootenäidised Saksamaale saatnud, need on hästi vastu võetud ja praegu käivad läbirääkimised, millal esimene konteiner teele läheb.“
Karupoeg Puhhi üks leivanumbreid on Jumpy hüppeloomad, sellised kummist lapsesõbralikud elukad, mille seljas saab toas või aias ringi hüpata. See on kasulik ja arendav. Kuid tootmise äratoomine Aasiast oli loogiline vastus 10 korda kasvanud transpordihindadele. „Kui varem maksime merekonteineri eest 2000 eurot, siis nüüd juba 20 000,“ ütleb Allar. Lisaks soovib pere, et neil oleks toodangu kvaliteedi üle parem kontroll.
Nii sündiski idee luua tehas Eestisse. „Eks meie partneritele ka meeldib, kui me toodame Euroopas – see muudab meid turul atraktiivsemaks ja usaldusväärsemaks.“
Kodumaal on jõutud toota vaid paar nädalat.
Süsteemse ekspordi koolitusega jalg ukse vahele
Koos tehase rajamisega Eestisse võtsid mänguasja vabrikandid ekspordiplaanid tõsisemalt ette. Karupoeg Puhh on nimelt üks neist mõnekümnest ettevõttest, mille juhid on viimasel aastal oma kallist tööaega kulutanud ka ekspordikoolitustele. Täpsemalt sattusid nad koolitusele „Süsteemne eksport Euroopasse läbi digitaalsete müügikanalite” (https://mi.ee/projekt/koolitus/239686/). Viimast rahastab EAS ja viib läbi Marketingi Instituut.

„Kõrvalisest abist on olnud ennekõike kasu üldise maailmapildi avardamisel,“ märgib Allar Peetmaa. „Ja kuna meie kodulehte kasutati koolitustel veebimüügi analüüsi ühe näidisena, siis saime ka väärt soovitusi, kus ja mida veidi muuta.“
Allar meenutab siin ühte kasulikku nippi, mis puudutab messikontaktidele e-kirjade saatmist. „Kuna inimestele tuleb palju kirju iga päev, siis soovitati meile, et kohe e-kirja teema lahtris peaks olema väga täpselt kirjas see, millega soovime tähelepanu saada. Kui see ei kõneta, siis enamik inimesi kirja avama ei hakka.“
Kõige suurem kasu süsteemse ekspordi koolitusel oli mänguasjatootja sõnul aga personaalsest nõustamisest konkreetse turu eksperdi poolt. „Nad võtsid meie enda messidel kogutud kontaktid, tegid valiku ja helistasid olulisemad firmad läbi. Selle tulemusel saime kohe Saksamaal kaks kliendikohtumist, mis on mõlemad tänaseks edasi arenenud.“
Kui kõik läheb plaanitult, võib Karupoeg Puhh oma hüppeloomade ja muude pehmete mänguasjadega varasemat umbes miljonieurost ekspordikäivet juba lähiaastal mitmekordistada.

käigus oma klaasikinnitustele leidnud Rootsist korralikku müügimahtu võimaldava partneri
Klaasikinnituste tootja R-Fix loodab läbimurret Rootsis
Kõrvuti Peetmaaga istusid samal koolitusel ka klaasikinnituste tootja R-Fix OÜ ekspordijuht Hardi Kulu ja tema ülemus. Kuigi nende huviks oli hoopiski Rootsi turg, leiti siiski välisekspertide abil juurde kasulikke kontakte ja saadi aimu, kuidas kõige paremini läheneda pikka juttu armastavatele skandinaavlastele. „Alati on vaja silmas pidada, et mitte ettevõte ei tee äri ettevõttega, vaid ikka inimesed inimestega,“ märkis R-Fixis juba viis aastat eksporti juhtinud Hardi.
Just praegu hoitakse R-Fixis näppu, et esimene suurem hange selle EASi koolituse raames kindlalt nende taskusse maanduks. 70 000-eurose mahuga tellimus on juba Rootsi arhitektide poolt heaks kiidetud.
——–
Amazon kui esimene abimees
Itaalia veebipoe e-italy.com looja ning populaarse veebimüügi käsiraamatu autor Martina Vazzoler on üks mitmest väliseksperdist, kes soovitab süsteemse ekspordi koolitusel eestlastele ekspordinippe. Tema enda kogemus ütleb, et alustavatel kaupmeestel on mõistlikum kaupa müüa Amazoni ja Alibaba kaudu, mitte kohe oma ettevõtte e-poe kaudu.

Martina Vazzoleri sõnul ongi suurimaid vigu, mida paljud e-kaubandusega alustavad ettevõtted teevad, liiga suurte lootuste panemine oma veebipoele. Ta räägib, et palju mõistlikum oleks teha kohe koostööd Amazoniga, pelgamata keskmiselt 15% komisjonitasu. „See pole lihtsalt komisjonitasu, vaid selle sees on tegelikult peidetud kujul ka osa sinu turundusrahast ja logistikateenusest, mida sa peaksid omaenda veebilehe puhul ilmselt sama tulemi saamiseks kordi rohkem mängu panema,” rääkis ta.

Ka Allar Peetmaa on Gerardos Toys’i kummiloomad kenasti Amazoni üles sättinud. Tõsi, tema näeb selles pigem hea tagasiside tekitamise platvormi, kus on oluline olla kasvõi ainult selleks, et hulgiostjad sind tõsiselt võtaksid.
Kes ei ole varem saanud osaleda koolitusel „Süsteemne eksport Euroopas digitaalsete müügikanalite kaudu“, ei pea meelt heitma, sest samad eksperdid ja koolitajad alustavad taas kuuest moodulist koosneva ja pool aastat vältava tsükliga juba aprillikuus. Programmi tutvustav tasuta infoseminar toimub juba 7. märtsil kell 15.00.
Lisainfot leiab Marketingi Instituudi ja EASi kodulehelt.
Kommentaarid on suletud