fbpx

Laseme töötajatel juhtida?

Oled tüdinud sellest, et kõigi mured ja suuremad otsused maanduvad sinu lauale?

Või et sa pead pidevalt oma inimesi tagant utsitama, sest nad ei võta muidu initsiatiivi? Kirjutab coach ja mentor Ain Mihkelson.

Klassikalise juhtimispüramiidi puhul on selline olukord paratamatu, ükskõik kui lame või mitmetasandiline see püramiid ka poleks. Otsused kipuvad tippu koonduma ja palju on juhi õlul. Vahel on ka püramiid tagurpidi pööratud: juht on seal justkui kõige madalamal, kõigi teenistuses. Kuid seegi loob sama efekti, lihtsalt siis meenutab struktuur lehtrit, mille kaudu kõik mured-rõõmud juhi lauale voolavad.

Probleemist ülesaamiseks on vähemalt kaks varianti.

Esiteks: juht annab võimu ja vastutuse alumise tasandi juhtidele, vabastades end nii igapäevastest muredest. Tegelikult kannab ta aga probleemi lihtsalt teistele juhtidele edasi.

Teine lähenemine nõuab põhimõttelist muudatust: juhtimine antakse töötajate kätte. Nendele, kes on n-ö põllul ja puutuvad otse kokku muredega.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt