Turunduse trendid 2022

Turundustrendid tulevad, lähevad ja arenevad pidevalt: kaubamärgid püüavad paremini kasutada uusi tehnoloogiaid ja reageerida muutustele turul. Ning see ei seisne kaugeltki enam ainult selles, et silma paista meeldejäävate loovlahenduste või sisuga. Kirjutab Mari-Liis Vaher.
Ettevõtted tunnetavad üha enam, et on vaja rohkemat. On vaja sisulist ja kahepoolset kommunikatsiooni sihtrühmaga ning järjepidevalt tööd mainega, et tarbijad pöörduksid usaldusväärse info saamiseks just konkreetse brändi poole. Üldistatult on globaalselt aina enam kasvamas sihtrühmaga autentsete suhete loomise ja hoidmise megatrend, tehes seda läbi digitaalsete jt kommunikatsioonivahendite. Toon välja mõned konkreetsed aspektid, mida seejuures järgida:
- Tarbijate teadlikkus kasv. Ostjad muutuvad oma teekonnal järjest iseseisvamaks. Info leidmine ja kasutamine tuleb kasutajate jaoks teha maksimaalselt lihtsaks. Turunduse ja äri tulevik on mitmekesisem, kaasavam ja seotud klientide tegelike vajadustega. See kõik hõlmab nii kliendikogemust, töötajate kaasamist kui ka sisu visualiseerimist ning toob kaasa interaktiivsuse kasvu.
- Autentsus ja uuendatud rõhuasetus mainele. Turunduse tavatähendus muutub – see läheb aina laiemaks. Turundus on liikunud kaugemale brändingust ja reklaamist; turundajad peavad tegema koostööd teiste osakondadega, et keskenduda suurepäraste kliendikogemuste loomisele ja hoidmisele.
- Suunamudijatega pikaajalisemad suhted. Vastupidiselt levinud arvamustele näeme tõenäolisemalt selle turuosa suurenemist, sest aina enam liiguvad sisuloojad jätkusuutliku koostöö poole ja ühekordseid koostöid jääb vähemaks. See annab mõlemale osapoolele võimaluse autentsete sidemete loomiseks, näidates seeläbi oma väärtusi, suhestudes sihtrühmaga ning kasvatades usaldusväärsust.
- Kogemuslik e-kaubandus. See on eeskätt oluline kõigile veebis müüvatele ettevõtetele, alates jaemüüjatest ja tellimussaitidest kuni tarkvara kui teenindusplatvormini. Kasutajate ootustele vastamiseks on vaja rakendada interaktiivset, kogemuslikku ja väga kohandatud klienditeekonda.
- Analüütiline digiturundus. Me võitleme igal sammul ostjate tähelepanu ja hoidmise eest kõikides valdkondades. Kliendi jaoks tuleb kõik teha äärmiselt lihtsaks ja mugavaks, aidates neil leida seda, mida nad otsivad, ning eristada selgelt ka potentsiaalse huviga ostjaid. Hea digiagentuur on rohkem nõuandja ja analüütiku rollis, kes vastutab pikaajaliste partnerlussuhete eest.
- Suhtluspõhine kaubandus. Brändid peavad olema valmis kahepoolseks kommunikatsiooniks oma tarbijatega. Selle väljendi võttis esmalt kasutusele juba 2015. aastal Chris Messina (Uber) ning see viitab otseselt suhtluse ja ostlemise ristumisele, mis on ajas aina enam süvenenud. Üks väga selge trend on kogukondade loomine, kasvatamine ja tihe koostöö nendega, keskmeks väärtused, mida bränd esindab.
- Audio ja video kasv. Digitaalne ja interaktiivne sisu on olulised, kuid veelgi tähtsam on siin virtuaalne autentsus. Tarbijad soovivad suhestuda, nad ei otsi täiuslikkust. Oluline on olla nähtav ja päris, mitte luua illusiooni. Kasvab ka häälotsingu trend, mis pole Eestisse veel nii tugevalt jõudnud, kuid enam kui pooled USA-s tehtud otsingutest on nüüd juba häälotsingud. Ettevõtted, kes panustavad välisturgudele, peaksid selle trendiga kindlasti ka arvestama.
- Kasutajakogemus ja SEO.Google on aastaid mõelnud esmalt kasutajakogemusele ja ei tee sellest saladust, et nad keskenduvad enam sisu olulisusele. Niisiis tasub mõelda, kuidas pakkuda sisulist väärtust oma klientidele, sest ainult otsisõnade ostmisest enam ei piisa. Otsingutulemused peavad olema asjakohased ja strateegiliselt tasub kindlasti võtta suund parimale kasutuskogemusele siin. SEO (search engine optimization) on jätkuvalt oluline, kuid see tuleb läbi mõelda mitte ainult oma kodulehel, e-poes või Google’i platvormil, vaid kõikides kanalites, kus oled esindatud (sh Amazon, LinkedIn, Instagram, YouTube jne).
Sõltuvalt valdkonnast, kultuuriruumist ja paljust muust on veel suuremaid-väiksemaid trende. Kui vaadata toodud valikut 2022. aasta trendidest, siis üks ühine suund on kindel: mõtle päriselt, kuidas kliendiga kahepoolsesse ja autentsesse suhtlusesse jõuda ning teda kõige paremini aidata oma toote või teenusega. Nagu ikka turunduses, tasub kuulata terve mõistuse häält ja kui oled kliendi huvide eest väljas, hoolid temast ja teda päriselt aitad (teenuse või toote otsimisel, tarbimisel ja selle järel), on ta sinuga ja toob ka oma sõbrad sinu juurde!
Trendid on valitud järgmiste allikate põhjal:
https://marketinginsidergroup.com
———–
Varem on samas sarjas ilmunud „Juhtimine kui turundusstrateegia“ (veebruar 2021), „Turunduse audit – kellele ja miks?“ (märts 2021), „Turunduse planeerimine ja mõõtmine“ (aprill 2021), „Kommunikatiivne kirjaoskus – turunduse edu, koostöö ja heaolu eeldus“ (mai 2021), „Kuidas luua tähenduslikke suhteid tööl ja elus?” (juuni 2021), „Turundusplaan ühel lehel” (juuli 2021), „Viis võtmerolli turunduses” (august 2021), „Klienditeekonna pidepunktid” (september 2021), „Turunduse juhtimine” (oktoober 2021), „Kumb on tähtsam, müük või turundus?” (november 2021), „LinkedIn turundus. Miks, kellele ja kuidas“ (detsember 2021) ja „Turundusstrateegia“ (jaanuar 2022)
Kommentaarid on suletud