Mis on ettevõtte kasv ja kuidas seda hinnata?

Mille abil ettevõtte kasvu väljendatakse ja kui palju peaks see kasvama, sellest kirjutavad Tartu ülikooli majandusteaduskonna juhtimise professor Maaja Vadi, turundusjuht Maarja-Liis Toomik ja startup investor Egon Leego. Aluseks on nad võtnud rahvusvahelise kirjanduse ja hiljuti Eesti juhtide seas korraldatud uuringu andmed.
Eesti Nokia on sümboolne eesmärk, mille sõnastas Lennart Meri ja mis pidi tähistama läbilöögivõimelist, innovaatilist ja kasvavat ettevõtet. Nokia ise kõike seda ka oli. 1999. aastal oli ettevõtte müügitulu 19,77 miljardit ja kaheksa aastat hiljem juba 51,06 miljardit eurot. Kuid aastatel 2008–2009 hakkas see kiiresti langema. Kukkumise põhi jõudis kätte 2014. aastal, mil müügitulu oli vähenenud 11,76 miljardi euroni. Nokia on vaid üks näide sellest, kuidas isegi väga edukad ettevõtted satuvad olukorda, kus kasv pidurdub või pöördub lausa langusele. See ilmestab hästi, et ettevõtte käekäigu mõistmiseks on vaja tunda,
Kommentaarid on suletud