fbpx

Betoon on asfaldist üle, mitmekordselt

Paldiski maantee betoontee vuukide tihendamine bituumeniga suvel 2016 (Foto: Raivo Tiikmaa)

Enam ei tohiks olla saladus, et betoonteed on paremad kui asfaltteed ja mis eriti oluline, neid on ka odavam pidada. Nüüd on see viis aastat kestnud katsetega tõestatud ka Tallinna tingimustes. Teenekal teedeinseneril Ain Kendral, kes oli üks selle katse läbiviijaist, jagub soovitusi aga veelgi paremate teede konstrueerimiseks. Kirjutab Ants Vill. 

Paljud teede- ja materjalispetsialistid on tutvustanud aastaid betoonteede majanduslikke ja ka kasutuslikke eeliseid asfaltkattega teede ees. Seniseid projekteerimis- ja tootmismustreid on aga Eestis olnud keeruline muuta. Betoonteede puhul on siiski õnnestunud äratada riigi- ja kohalike võimude mõningast huvi. Silmapaistvaim saavutus on, et juulis 2016 rajati Õismäe taha Paldiski maanteele Järveotsa ja Järvekalda tee vahele kolmeosaline katselõik, mida ööpäevas läbib keskmiselt 20 000 sõidukit. Üks osa ehk 230-meetrine lõik tehti üleni 25 cm paksuse betoonkatendiga ja teine ehk 310-meetrine lõik rajati 20 cm paksuse betoonaluse ning 5 cm paksuse asfaltbetoonist kulumiskihiga.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt