Uus juht. LinkedIn turundus. Miks, kellele ja kuidas?

Kas minna kontakti loomiseks kohale, helistada, chat’ida, kohtuda virtuaalselt? Või tasub hoopis äriplatvormil LinkedIn aktiivselt toimetada? Mari-Liis Vaher kirjutab lähemalt sellest.
Miks peaks olema LinkedInis aktiivne?
- Võimalusterohke! LinkedInil on üle 800 miljoni liikme, kellest 310 miljonit on igakuiselt aktiivsed (omnicoreagency.com/linkedin-statistics). 2021. aasta septembri seisuga oli Eestis ligikaudu 267 000 LinkedIni kasutajat (www.statista.com/statistics/1267676/estonia-number-of-linkedin-users).
- Loob sinu kuvandit! See aitab näidata end arvamusliidrina, luua usaldust ja annab võimaluse olla nähtav. Nii kasvatad enda ümber kogukonda, kes jälgib, mida sa teed, ja on seega sinu inforuumis.
- Kuluefektiivne! Võimaldab olla oma infoga sihtrühma seas nähtav: näidata oma ettevõtet ja iseennast, väärtusi ja tõekspidamisi nii laiemalt (arvamuslood, arutelud ja kommentaarid) kui ka väga spetsiifiliselt (live-koolitused, veebiseminarid, küsitlused jne).
Kellele on LinkedIn mõeldud?
Sisuloome kohta arvavad paljud, et „see pole mulle”. Selle taga on hirm, et „mida minust arvatakse“, või ei ole inimesed lihtsalt harjunud olema aktiivselt pildil. Kui aga pöörata mõtteviis endalt teistele, ei ole seal toimetamine enam keeruline. Tuleb vaadata, kuidas teistele väärtust luua oma tegemiste ja aktiivsuse kaudu. Kindlasti ei ole LinkedIn kanal, kus otsemüüki teha, küll aga sillutab see teed usaldusele, mis on müügis ja turunduses kõige olulisem. Kui soovid, et B2B võrgustik sind usaldaks ja tahaks teha sinuga koostööd, siis pead oma igapäevatöös olema nähtav, usaldusväärne ja professionaalne. LinkedIn on praegu parim online-platvorm, kus seda kõike postituste, kommentaaride jm tegevusega näidata. LinkedIn on loodud kõikidele, kes usuvad, et inimesed teevad koostööd inimestega, mitte ettevõtetega.

Kuidas olla LinkedInis aktiivne?
Alusta isikliku profiili korrastamistest: vaata üle oma andmed, profiili- ja kaanepilt ning kui võimalik, siis tee seda professionaali abiga, kes vaatab, et infot poleks liiga palju või vähe ja oskab sulle muuski nõu anda. On tähtis, et su esmane kuvand oleks selge, usaldusväärne ja konkreetne.
Sinu müügi- ja turundusmeeskond peab olema samuti LinkedInis korralikult esindatud. Looge selle jaoks ühtne hea tava, sest niisugused väikesed detailid näitavad teid palju professionaalsemalt kui teie konkurente, kes sellele rõhku ei pane.
Loo ettevõtte konto ja kutsu töötajad seda jälgima ning sealset infot jagama. Kui oled hädas sisuloomega ja arvad, et sinna peaks iga päev midagi postitama, siis ära muretse – LinkedIn ise ütleb 2021. aasta lõpu seisuga, et parim strateegia ettevõtte lehe alt tegutsemiseks on järgmine:
2 nädalat = 6 postitust:
- 3 x valdkonnaga seotud teemad (näita end valdkonna liidrina!)
- 2 x isiklikumad postitused, st kulissidetagune, sneak peak (väike pilk tulevasele sisule), väärtused, tiim jne.
- 1 x toote-teenuse esitlus (üks korraga) + üleskutse tegutsemiseks (nt broneeri kohtumine, loe lähemalt jne).
Ja ära unusta saata iga kuu 100 kutset oma kontaktidele, et nad sinu lehte jälgiks! Märgi see meeldetuletus oma kalendrisse.
LinkedInis ei ole tähtis, keda sina tead, vaid kes sind teab. Ja see ei ole juba ammu enam koht pelgalt tööotsinguteks või oma digitaalsele CV-le, nagu tihti arvatakse. See on äriplatvorm, kus saad luua ja ehitada oma isiklikku kuvandit ja olla kuluefektiivselt nähtav.
—————-
Varem on samas sarjas ilmunud „Juhtimine kui turundusstrateegia“ (veebruar 2021), „Turunduse audit – kellele ja miks?“ (märts 2021), „Turunduse planeerimine ja mõõtmine“ (aprill 2021), „Kommunikatiivne kirjaoskus – turunduse edu, koostöö ja heaolu eeldus“ (mai 2021), „Kuidas luua tähenduslikke suhteid tööl ja elus?” (juuni 2021), „Turundusplaan ühel lehel” (juuli 2021), „Viis võtmerolli turunduses” (august 2021), „Klienditeekonna pidepunktid” (september 2021), „Turunduse juhtimine” (oktoober 2021) ja „Kumb on tähtsam, müük või turundus?” (november 2021)
Kommentaarid on suletud