21. sajandi juhi võtmepädevus

Harvardi ärikooli väljaanne Working Knowledge avaldas oktoobri lõpus põneva kokkuvõtte uuringust, kus analüüsiti enam kui 17 viimase aasta tippjuhtide värbamise andmeid, et uurida, kuidas on muutunud ootused neile. Nagu kirjutatakse, eristuvad oskuste-teadmiste hulgast selgelt sotsiaalsed aspektid, eelkõige oskus kuulata. Mida suurem oli organisatsioon ja mida enam töötas seal eri rahvusest inimesi, seda olulisemaks hinnati värbamisel juhi sotsiaalseid oskusi. Muu hulgas arutletakse sellegi üle, mil määral on juhi sotsiaalsed oskused omandatavad ning kui palju mängivad rolli isikuomadused. Siiski jäetakse lahtiseks, kas autoritaarne tippjuht võiks omandada ka sotsiaalseid oskusi. Loo autorid soovitavad pigem otsida juhte, kellel on need oskused juba olemas, kuna tippjuhi ümberkujundamine on reeglina keeruline.
Kommentaarid on suletud