Uus juht. Kumb on tähtsam, müük või turundus?

Kumb siis on tähtsam? Kus üks algab või teine lõpeb? Kas ja milline on nende ühisosa? Kuidas müük ja turundus omavahel tööle panna nii, et nad teineteist toetaksid? Kirjutab Mari-Liis Vaher.
Vaatame esmalt korra, mida müük ja turundus sisuliselt tähendavad. Müük on millegi sellise konverteerimine rahaks, mis toimub usalduse, koostöö, harjumuse, reklaami, kampaania, soovituste, veenmise vms kaudu. Turundus on aga tegevuste jada, järjepidevad sammud parema kommunikatsiooni, klienditeeninduse ja soovituste nimel nii ettevõttes sees kui sellest väljaspool. Ma ei taha müügimehi siin ehmatada, aga teooria ütleb väga selgelt, et müük on üks konkreetne turunduse väljund. Ehk osa turundusest. Just nii nagu ka kampaaniad, sotsiaalmeedia-, digi- või videoturundus. Turundus ise ei ole kunagi ainult üks asi, tegevus, kampaania, like’id sotsiaalmeedias ega reklaamid. Turundus on igal pool ja läbivalt, teadlikult ja alateadlikult pildil. See algab juhist, visioonist, strateegiast, sise- ja väliskommunikatsioonist,
Kommentaarid on suletud