fbpx

Tunnetatav atraktiivsus mõjutab ostukäitumist

Lõunamaades reisides kohtame suure tõenäosusega kauplejat, kelle komplimentide najal ostame midagi, mille mõttetus jõuab meile kohale alles mõne aja pärast. Miks me nii käitume? Just seda analüüsib oktoobrikuises Journal of Marketing Researchis grupp teadlasi, tuginedes kuue uuringu andmetele, kus vaadeldi inimeste enesehinnangu seost ostukäitumisega. Ilmneb, et meie tunnetatav atraktiivsuse kasv (et ma olen ilus) toob kaasa enesekindluse tõusu (mina otsustan), mis omakorda tingib ümbritseva keskkonna mõju vähenemise (teiste arvamus ei ole oluline) ning seetõttu ka kaalumist vajavate võimaluste hulga vähenemise. Nagu tõdetakse, on tegemist üsna inimliku reaktsiooniga välisele komplimendile. Sageli töötab sama fenomen ka autosugestiivsena, pannes meid alateadlikult langetama ekslikke otsuseid lihtsalt seetõttu, et näiteks sotsiaalmeedia laikidest innustatuna oleme hinnanud ennast atraktiivseks.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt