fbpx

Tootearendus ehk innovatsiooni pööramine ärieduks

Millist ressurssi on vaja selleks, et arendada välja toode, mis on välisturul edukas? Kogemusi jagavad Kodumaja ASi ning Krakul OÜ juhid ja riigi tugimeetmeid tutvustab EAS. Kirjutab Roofit.solari tootearenduse spetsialist Adam Erki Enok.

Teoorias on tootearendus lihtsamast lihtsam: mõtle välja uudne lahendus, valmista prototüüp, katseta-parenda ja asu müüma. Samas öeldakse, et Eesti ettevõtted jäävad sageli allhankijaks olemise lõksu: osatakse toota teiste tellimuse peale, kuid ei suudeta väärtusahelas kõrgemale tõusta ja oma brändi luua. Õnneks ei ole IT-firmad ainukesed, kes on suutnud sellest välja murda – paljud töötleva tööstuse esindajad müüvad ka oma innovaatilisi tooteid edukalt üle Euroopa. Aga mida selleks on vaja, et välja töötada tipptasemel toode?

Kodumaja majatehase seinaelementide valmistamise robot

Robotiga maja ehitama

Valmismajade eksport ei kõla paljudele eriti uudselt, sest silme ette tulevad lihtsad palkmajad või kataloogis nähtud aiamajakesed.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt