Tootearendus ehk innovatsiooni pööramine ärieduks

Millist ressurssi on vaja selleks, et arendada välja toode, mis on välisturul edukas? Kogemusi jagavad Kodumaja ASi ning Krakul OÜ juhid ja riigi tugimeetmeid tutvustab EAS. Kirjutab Roofit.solari tootearenduse spetsialist Adam Erki Enok.
Teoorias on tootearendus lihtsamast lihtsam: mõtle välja uudne lahendus, valmista prototüüp, katseta-parenda ja asu müüma. Samas öeldakse, et Eesti ettevõtted jäävad sageli allhankijaks olemise lõksu: osatakse toota teiste tellimuse peale, kuid ei suudeta väärtusahelas kõrgemale tõusta ja oma brändi luua. Õnneks ei ole IT-firmad ainukesed, kes on suutnud sellest välja murda – paljud töötleva tööstuse esindajad müüvad ka oma innovaatilisi tooteid edukalt üle Euroopa. Aga mida selleks on vaja, et välja töötada tipptasemel toode?

Robotiga maja ehitama
Valmismajade eksport ei kõla paljudele eriti uudselt, sest silme ette tulevad lihtsad palkmajad või kataloogis nähtud aiamajakesed.
Kommentaarid on suletud