fbpx

Vanade ettevõtete innovatsiooni võtmeks on sisuline koostöö noorematega

Suurte ja pika ajalooga ettevõtete juhid on juba tõenäoliselt mõnda aega tunnetanud, et turu üllatamiseks millegi märkimisväärselt uuega tasub enda kõrvale tuua või luua mõni moodsam üksus, kes kannabki hoolt uuenduslikkuse eest. Ent samas pole kõik selles edukad olnud. Sügiseses Journal of Business Researchis võtavadki teadlased uurida, mille poolest erinevad edukad innovaatilised ajaloolised suurettevõtted ülejäänutest. 269 tuntud suurettevõtte andmeid analüüsides ilmnes esiteks tõsisasi, et tõepoolest – eluea pikenedes väheneb ettevõtte võimekus uusi lahendusi turule tuua. Majanduslikud rajamustrid on ajalooga nii sisse käidud, et sealt üksi välja tulemine tundub võimatu. Edukateks innovatsiooni juurutajateks osutusid seetõttu ettevõtted, kes mitte lihtsalt ei loonud mõnda uuenduslikku tütarettevõtet, näiteks arenduskeskust, vaid lõimisid selle uue üksuse tegevuse oma põhiprotsessi, näiteks tootmisse või turundusse. Niimoodi ühiselt loodud väärtus osutus kõige suuremaks ja aitas suurel ajaloolisel ettevõttel uue arenguhüppe teha.

Uudised valib välisajakirjadest välja pikaajalise kogemusega tippjuht ja juhtimistreener Lauri Tabur.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt