fbpx

Õppimise strateegiast ühelt ja teiselt poolt

Mullu maailma raputanud viirusepuhang oli suur väljakutse paljudele äridele. Muuhulgas tuli ilmsiks, et ettevõtte edukus ei peitu ühes ja kindlas eelises, näiteks asukohas, kliendiprogrammis või lepingutes välistarnijatega. Selle perioodi ja majanduse sulgemisega kaasnevad piirangud elasid edukalt üle need ettevõtted, kes suutsid kiiresti oma ärimudelit muuta, kohandudes uue reaalsusega. Kirjutavad Redgate Capital partner Valeria Kiisk ja Eesti Ettevõtluskooli Mainor rektor Mait Rungi

Seda, kas ettevõte on võimeline ümberringi toimuvast õppima, mõjutab paljuski valmisolek võtta omaks uusi teadmisi. Õppimist soodustab eriline võimekus, organisatsiooniline õppimisvõime (ingl absorptive capacity), mis laias laastus on kõrge, kui ettevõte on võimeline pöörama toimuvad arengud enda äriliseks kasuks. Õppimisvõime on teaduses tuntud nähtus, mida on viimase 30 aasta jooksul palju uuritud. See koosneb järgmistest ettevõttesisestest protsessidest: olulise info tuvastamine, info omandamine (analüüsimine, aru saamine) ja saadud teadmiste rakendamine ärilistel eesmärkidel.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt