fbpx

Kuidas juhtida juhitamatut põlvkonda? Teine osa

Kati Tikenberg

Eelmises Directori numbris kirjutasin Z-generatsioonist kui juhitamatust põlvkonnast. Määratlesin lumehelbekeste tunnuseid ning rääkisin sellest, mida tähendab tüüpilise Z jaoks töö ja eestvedamine. Siin tuleb juttu veel kahest olulisest juhtimisfunktsioonist: motiveerimisest ja tagasisidest. Kuidas siis ikkagi juhtida noori, kes tunduvad sageli vanematele vastutustundetud ja keda ei motiveeri justkui miski.

Mis motiveerib lumehelbekest?

Y-generatsioon (sünniaastad 1980–2000) töötab tulemuste nimel – tegu on nn mõõtjate põlvkonnaga, kes tahaks kõike numbritesse panna ja track’ida! Mitu sammu ma tegin, mitu müüki close’isin, mitu kätekõverdust pumpasin või naeratust kogusin. Sageli on Y-põlvkonna juhid enam kontaktis Exceli kui reaalsete inimestega.

Seevastu Z- või õunakeste põlvkonda (sündinud 2000–2012) iseloomustab hoopis asjaolu, et elu ja töö peab olema fun. Nad on terve elu mänginud – arvuti taga, lasteaias ja koolis. Viimased 15 aastat oleme hariduses taga ajanud koolirõõmu ja tulemuste ehk hinnete pärast õppimine ei ole enam eriti popp.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt