fbpx

Juhi nimi võib viidata strateegiale

„Ega nimi meest ei riku“ on tõenäoliselt üks tuntumaid vanasõnu, mis meenub, kui nimedega seotud uskumustest jutt. Tuleb aga välja, et vähemalt tippjuhtide puhul võib sellel uskumusel ka täiesti teaduslik alus olla. Nimelt tutvustavad Arizona ülikooli teadlased suvises Harvard Business Review’s uurimust, kus enam kui 1100 äriühingu tegevjuhi nime esinemissagedust rahvastikuregistris kõrvutatakse nende juhitud ettevõtete viimase 19 aasta majandusnäitajatega, eelkõige aga strateegiliste valikutega. Selgus, et mida eriskummalisem ehk harvem oli tegevjuhi nimi, seda suurem oli tõenäosus, et ettevõtte strateegia erines selles ärivaldkonnas traditsiooniliseks peetavast. Uurijate sõnul peitub sellise fenomeni põhjus meie inimlikus psühholoogias – omapärase nimega inimesi on juba lapsepõlvest peetud eriliseks, toites sellega nende minapilti. Erilisuse tunnetus tuleb meiega kaasa ka täiskasvanuikka koos veidi teistmoodi maailmanägemisega ja sellest omakorda tingitud äriliste valikutega. Nii et kui on vaja leida värsket lähenemisviisi ettevõtte strateegiale, võib see peituda mõne eriskummalise nimega tegevjuhi peas.

Uudised valib välisajakirjadest välja pikaajalise kogemusega tippjuht ja juhtimistreener Lauri Tabur.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt