fbpx

Valikuvõimaluste psühholoogia

Lapsevanemale on hästi teada, et laps langetab otsuse kiiremini siis, kui talle pakutakse valikuvõimalust, selle asemel et lihtsalt oodata temalt ühel kindlal viisil käitumist. Nagu kirjutab hiljutine Journal of Marketing, tuginedes Whartoni ülikooli teadlaste tööle, on sama meetod ka täiskasvanute maailmas käivitavaks jõuks. Nimelt ilmnes mitme katse varal, et näiteks heategevusprogrammis olid katsealused palju aktiivsemalt valmis annetama, kui neile pakuti võimalust annetada ühe või teise konkreetse asja heaks, selle asemel et lihtsalt kutsuda neid tegema seda hea eesmärgi nimel. Teadlased põhjendavad sellist fenomeni meie alateadliku sooviga ennast väljendada, mida võimaldabki just valiku tegemine. Kui on antud aga näiteks valida, kas annetada heategevuseks või mitte, on ka see otsus ja üsna tihti otsustatakse siis viimase kasuks.

Uudised valib välisajakirjadest välja pikaajalise kogemusega tippjuht ja juhtimistreener Lauri Tabur.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellijana on Sul ligipääs kõikidele Directori ning Inseneeria veebiartiklitele ja arhiivile.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt