fbpx

Uute tulijate lõimimine

Tõenäoliselt on igas organisatsioonis tänapäeval ühel või teisel kujul olemas uute töötajate sisseelamise programm. Vahel kaasatakse juba esimesest päevast uustulnukad argitegevusse, et nad saaksid kiirelt võimalikult palju uusi teadmisi. Nagu kirjutavad uurijad viimases Journal of Applied Psychology numbris, on uusi töötajaid aga keerulisem lõimida, kui esmapilgul näib. Ühes suures rahvusvahelises organisatsioonis jälgiti 189 uustulnuka käekäiku kolme aasta jooksul ning jõuti muu hulgas järelduseni, et nende rolliselgus ja töörahulolu olid pigem seotud oma üksuse sisemiste suhete kvaliteediga, mitte ettevõtte kui terviku üleste suhetega. Ühe üksuse uute töötajate omavaheline infovahetus, mis puudutab töö sisu ja eesmärki, osutus ühtlasi algusperioodil ka kõige olulisemaks meeskonnaliikmeid liitvaks faktoriks. Uuringu tulemustest võib omakorda järeldada, et uute töötajate lõimimisel tasub enam tähelepanu pöörata sellele, kuidas nad oma meeskonnaga kohanevad ja sinna sisse elavad. Ühtlasi peaks leidma võimalusi, kuidas uustulijad saaksid rohkem omavahel suhelda, et jagada kogemusi just nende enda vaatevinklist. Seda viimast kipub vana kooli mentoritel,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt