fbpx

Turundusjuht on olemas, aga kuidas teda kasutada ja juhtida?

Turundus! Meil kõigil on sel teemal seisukohti-arvamusi… Kuidas aga juhtida turundust, kui oleme selleks kaasanud valdkonna eksperdi? Kirjutab turundus- ja kommunikatsiooniekspert Karl Multer.

Enamikus organisatsioonides on turundus tänapäeval defineeritud strateegiliselt olulise valdkonnana, samas on selle roll aga sõltuvalt tegevusvaldkonnast sageli eri moel sõnastatud. Ühendava joonena käsitletakse turundust kui kuvandi ehitajat ja koordineerijat, samuti on turundus reeglina tihedalt seotud nii tootearenduse kui ka müügitegevustega. Huvitav on aga, et kuigi turundust peetakse strateegiliselt oluliseks funktsiooniks, on selle paiknemine struktuuris lahendatud erinevalt. Turundusjuht on näiteks juhatuses või selle esimehe otsealluvuses, mõnel juhul allutakse müügi- või tootearendusele. Vahel luuakse virtuaaltiimid, mida koordineerib turundus ja kuhu kuuluvad ettevõtte osakondade võtmetegijad.

Turunduse peamiseks rolliks peetakse sõnumite võimalikult arusaadavat ja efektiivset viimist kliendini. Sageli esindab turundus tarbija häält ja eeldatakse, et organisatsioon on kursis viimaste trendidega. Lähtudes sellisest teadmisest ollakse omakorda oluliseks partneriks tootearenduses ja müügis.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt