fbpx

Usaldus

Merle Liisu Lindma on Microsofti Eesti ja Norra arenduskeskuse personalijuht

Olen töös ja elus üldisemalt kogenud, et usaldust on keeruline määratleda. Mis see siis ikkagi on? Kuidas sellest rääkida nii, et kõik osapooled asjast üheselt aru saavad?

Mõned usaldavad teisi kohe, teistega tuleb usaldus välja teenida ja juhtub – ehkki harva –, et usaldus osapoolte vahel ei sünni kunagi, isegi kui seda lõpmatuseni n-ö teenida. Miks on usaldus oluline?

Patrick Lencioni esitab lihtsa teooria oma raamatus „5 põhjust, miks meeskonnad ei toimi“ (Eesti Päevaleht, Pegasus, 2008). Tema mudel aitabki ära tunda ja vältida viit peamist eksimust, mis võivad takistada tiimil tulemusi saavutamast. Esimene on usalduse puudumine meeskonnaliikmete vahel. See omakorda viib konfliktihirmuni, tiimis ei toimu arutelusid ega kirglikke vaidlusi, vaid pigem keskendutakse suhetes parimate võimalike lahenduste otsimisele. Eluterve konflikti puudumine toob aga kaasa olukorra, et inimesed ei jõua ühisele otsusele ja ei pühendu seega selle elluviimisele.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt