Kuidas toime tulla keeruliste vestlustega?

Maailmas on üle pika aja taas olukord, kus juht peab edastama valusaid sõnumeid: „Pean su palka kärpima“, „Pean su töötunde vähendama“, „Pean sind koondama“ jne. Enamikule on sellised vestlused ebamugavad ja tekitavad sisemist ärevust. Seetõttu väldime ja lükkame neid tihti edasi, elades pikalt nende otsuste koorma all. Miks mõni juht tuleb sellise olukorraga paremini toime kui teine? Võtmesõnaks on ettevalmistus.
Julge juht teab, et edu sõltub sisemisest häälestusest. Kui oleme sisemiselt tasakaalus ja valmis ebameeldivaid sõnumeid edastama, mõjume toetavana. Tihtipeale aga unustame selle eest hoolitseda ja üle võtavad autopiloodil ellujäämisinstinktid. Inimene on olemuselt loodud sotsiaalseks olendiks, kes ei soovi liigikaaslasele halba teha.
Ebameeldiva sõnumi edastamine võib juhis tekitada sisemist hirmu, et äkki ma enam ei olegi hea, kui pean palga kärpimisest rääkima või koondamisteate edasi andma. Siin on oluline endale selgeks teha, millisest liidrist peavad inimesed rohkem lugu.
Kommentaarid on suletud