Pesunaise toimetustest inspireeritud disainiikoon

Umbes 100 aastat tagasi istus Alfonso Bialetti oma alumiiniumnõude vabriku hoovis ja vaatas eemal askeldavat pesunaist. Vabrik oli uus – Bialetti oli Prantsusmaal 10 aastat töötanud alumiiniumitööstuses ning rajanud siis oma kodumaal Itaalias vabriku, mis toodab sellest moodsast materjalist majapidamistarbeid. 

Pesunaise toimetamist vaadates jäi värskele vabrikandile silma pesumasin, kus kinnises anumas olev seebivesi tõusis masinas ülespoole ja puhastas sel viisil riideid. „Miks mitte kasutada sama protsessi kohvikeetmises – see teeks ju asja palju lihtsamaks,“ mõtles Bialetti. 

Kulus 15 aastat ja esimene toimiv mokakannu prototüüp oligi olemas ning patenteeritud. See muutis kohvikultuuri – enne seda oli hea aromaatse kohvi valmistamine keeruline, seadmed suured ja kohmakad ning seda valmistati peamiselt kohvikus. Mokakann tõi hea kohvi kodudesse.

Läbimurde tegi mokakann küll mõni aeg hiljem, nimelt 50. aastatel, mil ettevõtet hakkas juhtima leiutaja poeg Renato. Kui isa oli selleks ajaks kokku müünud 70 000 kannu,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt