fbpx

Jonnakus on kopeeritav

Septembrikuu Journal of Economic Psychology avaldas ühe värske katse tulemused, kus uuriti töise visaduse seost töökultuuri ja kolleegide käitumismustriga. Varasematest uuringutest on teada, et töine visadus seostub mitme loomupärase isikuomadusega, mida rahvakeeli võiks ka kokku jonnakuseks nimetada, aga nüüd ilmnes veel, et visadust kasvatab see, kui inimene teab, et kolleeg sai ühe või teise ülesandega hakkama.

Testgruppi teavitati nimelt, et eelmised katsealused tegid ülesande edukalt ära, ning see tõstis suurel määral tõenäosust, et nemadki viivad selle lõpuni, võrreldes grupiga, kellele sellist infot ei antud. Igapäevase juhtimise mõttes näitab uuringu tulemus eelkõige sisekommunikatsiooni seost motivatsiooni ning efektiivsusega. Samuti osutab see selgelt, et iga ettevõtmine on just nii tugev, kui on tema nõrgim lüli – kui levib sõna, et kõik ei pinguta ühise eesmärgi nimel, siis raugeb ka visade meeskonnaliikmete ind raskustele vastu seista.

Uudised valib välisajakirjadest välja pikaajalise kogemusega tippjuht ja juhtimistreener Lauri Tabur.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt