fbpx

Kolm legendaarset laevatehast. Teine osa

Bekkeri sadam 20. sajandi esimesel poolel tehtud aerofotol (Foto: erakogu)

Kopli poolsaar oli 19. sajandi lõpul tallinlaste seas armastatud puhkealaks, kuid olukord muutus pärast Balti Puuvillavabriku valmimist aastal 1898. Suur läbimurre toimus aga aastal 1911, kui Tallinn kinnitati Vene impeeriumi uueks mereväravaks ja aasta hiljem alustati kolme suure laevatehase ehitamist. Esimesena alustati 1912. aasta mais Vene-Balti Laevaehituse ja Mehaanika Aktsiaseltsile kuuluva kompleksi rajamist. Vene-Balti suurtööstuse lõunapiiril, Kopli poolsaare edelaküljel algasid konkureeriva laevatööstuse ehk Metallurgia-, mehaanika- ja laevatehaste AS Bekker ja Ko ehitustööd pisut hiljem. Kirjutab kunstiajaloolane Anne Ruussaar.

Tõelist konkurentsi kahe ettevõtte vahel ei olnud vähemalt esialgu karta vaja, sest Vene impeeriumi merevägi vajas uues suures sõjas kõiki vähegi merekõlblikke lahinguteh-nikaga varustatud laevu. AS-i Bekker moodustasid Riia masinatehas Lange ja Liepajas resideerunud laevandusfirma Bekker & Ko, mille varade ühendamisel moodustati uus tütarettevõte.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt