fbpx

Eesti Raudtee valmistub kvalitatiivseks hüppeks

(Foto: Silver Raidla)

Eesti Raudtee plaanib aastatel 2020–2024 moderniseerida enamik kohaliku raudteevõrgustiku turvangusüsteemidest, suur väljakutse on releetehnoloogiaid hooldavate oskustööliste leidmine. Kirjutab Eesti Raudtee telekomi ja turvangusüsteemide ameti juhataja Märt Ehrenpreis.

Viie järgmise aastaga ehitame välja Euroopa turvalisima raudtee, mis vastab kaasaegsetele raudteevaldkonna ohutusstandarditele ja on kavandatud taristu liiklustihedust ning eripärasid arvestades. Kvalitatiivne hüpe tuleb eelkõige moodsast turvangusüsteemist ehk lahtiseletatuna süsteemist, mis vastutab rongiliikluse turvalise juhtimise eest. See tähendab lisaks turvangusüsteemide nähtavale osale ehk pöörangute automaatikale, teeliiklusest tuttavale ülesõiduautomaatikale ja raudteeäärsetele fooridele, rongiliiklust juhtiva automaatika ning telemaatikasüsteemide uuendamist.

Alustasime koostööd Balti riikide ja Soome raudteetaristu ettevõtetega, et ühiselt kavandada neljast riigist moodustuva regiooni turvangusüsteemide tulevikuperspektiive. Kuigi oleme Euroopaga võrreldes erineval rööpmelaiusel, ei tähenda see, et peame moodustama ka tehnoloogiate mõttes väga erineva turvangusüsteemide regiooni. Koostöö eesmärk on leida vajaduspõhised ja elutsükli kulude mõttes ratsionaalsed lahendused Euroopa rongiliikluse juhtimise tehnoloogiate hulgast (ERTMS).

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt