Mariell Toiger: mind on kogu karjääri jooksul motiveerinud areng

Foto: Jake Farra

Paulig Grupp Soome ja Baltikumi turundusdirektor Mariell Toiger teadis juba karjääri alguses, et soovib tegutseda turunduse valdkonnas. Ta juhib rahvusvahelist tiimi ja mitmete kaubamärkide strateegilist turundust, seades esikohale oma inimesed ning ettevõtte väärtuspakkumise. Küsis Kadri Kütt.

Nädalaleht Talouselämä avaldas hiljuti edetabeli 35 silmapaistvast noorest tippjuhist. Te olete esimese eestlasena selles nimekirjas. Mis tundeid see tekitas?

See tuli minu jaoks üllatusena ja on ääretult suur tunnustus. Ma ei ole kunagi tööd kartnud ja mul on nii suur rõõm, et mind märgati. Kui peaksin mõistatama, miks just mind valiti, siis pakun, et eristusin oma karjääri kulgemise poolest. Võib-olla nähti minu loos järjepidevust, mille tulemusena on mul näidata mitmeid edukaid projekte, mida olen juhtinud.

Kas te olete naisjuhina tundnud vajadust ennast rohkem tõestada?

Ma ei ole seda kogenud ja arvan, et kõik taandub ettevõtte väärtustele ning normidele. Pigem olen alati olnud võrdväärses diskussioonis ja seda olenemata sellest, et olen 32-aastane naine. Tahaksin loota, et see teema hakkab ka ühiskonnas probleemina taanduma.

Millal ja kus sai teie karjäär alguse?

Päris algus oli juba keskkoolis ja ülikooliõpingute ajal. Mulle on suureks inspiratsiooniks olnud mu ema, ühest küljest juhina ja teisalt on ta näidanud, et on võimalik saavutada ja hoida tasakaalu kodu ja töö vahel. Ülikoolis õppisin majandust ja alustasin tööelu ehitusmaterjalide valdkonna ettevõttes finantsosakonna arvelduste spetsialistina. Olin selleks hetkeks kindlalt otsustanud, et tahan ka turundust õppida, kuna see ühendab analüütilise ja loova poole. Abistasin töö kõrvalt tollast turundusjuhti, mis oli väga hea praktika ja andis kinnitust, et see on see, mida tahan edasi teha.

Usun, et väikesed ja pidevad täiendused-parendused teevad arengu rohkem käega katsutavaks.

Teie soov turunduses jätkata täitus siis Pauligis?

Suhteliselt kiiresti pärast esimest töökogemust liikusin edasi Pauligisse. Nüüdseks olen seal kokku töötanud 11 aastat. Esmalt toetasin Baltikumi ja Ukraina turundusjuhte, aga ettevõttes on aegade jooksul toimunud palju muudatusi ja tormilistel aastatel sain praktiseerida mitmeid rolle, näiteks vastutasin vahepeal ostu ning logistika eest. Hiljem ärilt ärile üksuses töötades oli meie turundus alguses suhteliselt tagasihoidlik. Kolme ja poole aastaga ehitasin siis üles Baltikumi turundusosakonna. Tagasi vaadates pean selle perioodi olulisemaks saavutuseks meie turunduse muutumist strateegiliseks kanaliks, kus kohata tarbijaid ja luua brändikogemust.

Mariell on Pauligis juhiks kasvanud ja tema jaoks saab kõik alguse koostööst. Foto: Jake Farra

Pärast seda otsustasite aga uute kogemuste kasuks?

Jah, tundsin, et vajan midagi uut. Olin selleks hetkeks magistrikraadi omandanud ja läksin tööle Procter & Gamble Teva käsimüügiravimite osakonda, kus vastutasin nende müügi ning turunduse eest Eestis. See oli lühiajaline kogemus, mille järel jõudsin endalegi ootamatult tagasi Pauligisse. Seekord kutsuti mind tööle peakontorisse, vastutusalaks ärilt ärile üksuse turundus Soomes, Rootsis, Norras, Baltikumis ja Venemaal. Juhtisin pea neli aastat 23-liikmelist tiimi ja me saavutasime väga palju. Seejärel asusin juhtima meie ärilt ärile müügi ja turunduse üksust Baltikumis. Eelmisel aastal toimus meil aga ümberkorraldus ning iga turu jaoks on nüüd üks müügi ja turunduse tiim. Minu peamine roll on inimeste juhtimine, aga igapäevaselt tegelen ka turunduse juhtimisega, mis tähendab tööd mitme kaubamärgiga: Paulig, Santa Maria, Risenta ja Gold & Green. Iseenesest tundub minu staaž Pauligis pikana, aga toimunud on palju muutusi ja see on olnud imeline kogemus.

Kas olete oma karjääri pigem planeerinud või pigem võimalustest haaranud?

Minu motivatsioonijõuks on alati olnud areng, nii ettevõtte, tiimi kui ka iseenda oma. Pidev õppimine ja nõudlikkus enda suhtes on mulle väga omane juba väikesest peale ning eesmärkide püstitamine loomulik. Pingutan rõõmuga, et sihini jõuda, ja see ongi sillutanud teed uutele ametikohtadele. Üritan alati näha suurt pilti, aga samas lüüa see lahti saavutatavateks eesmärkideks.

Mariell treenib neli korda nädalas Kukrumäe Ratsatalus. Foto: Kertu Kosk

Kuidas te juhi rolliga kohanesite?

Jah, spetsialistist juhiks saamine on kõigi jaoks paras proovikivi, ka minu jaoks oli. Kui ma sellele tagasi vaatan, võin öelda, et kohanemine läks kenasti. Seda eelkõige tänu minu väga headele mentoritele nii ettevõtte sees kui ka väljaspool ja meie majasisestele juhtide koolitusprogrammidele.


Milliseid põhimõtteid te juhina järgite?

See, kes ma olen praegu juhina, on väga palju mõjutatud Pauligi väärtustest ja organisatsioonikultuurist. Olen selles ettevõttes ju juhiks kasvanud. Kõik saab alguse koostööst ja uskumisest, et koos saavutame tunduvalt rohkem kui üksinda. Põhimõtetest pean oluliseks mõtestatust ja eesmärgile pühendumist. Küsin endalt alati, miks ma midagi teen, ja üritan seda teadlikkust ka tiimis edasi anda.

Inimesed on minu jaoks kesksel kohal. Väärtustan väga kõrgelt ausust, eetilist käitumist, õiglast kohtlemist. Minu juhtimisstiilis on olulised märksõnad kindlasti ka lahendustele orienteeritus ja arengule keskendumine. Usun, et väikesed ja pidevad täiendused-parendused teevad arengu rohkem käega katsutavaks. Samal ajal loob see tiimis keskkonna, kus positiivses mõttes väljakutsete esitamine on pigem oodatud ja see rikastab tulemust. Tänases keskkonnas ja pidevas virvarris unustame tihtipeale unistamise ära, aga tegelikult on see äärmiselt vajalik. See annab energiat ja võimaldab luua tulevikupildi.

Nooremad generatsioonid ootavad järjest enam, et kaubamärgid võtaksid seisukoha ühiskonnas tähtsatel teemadel.

Millised on teie rahvusvahelise tiimi juhtimise mured ja rõõmud?

Minu 30-liikmeline tiim on see, mis töö põnevaks teeb. Ei saa öelda, et oleksin meeskonna rahvusvahelisuse tõttu probleeme kogenud. Vastupidi, see on rikastanud meie koostööd erinevate seisukohtade ja lähtepunktidega. Juhtimise seisukohalt on oluline hoida fookus heal ja proaktiivsel kommunikatsioonil. Kui see ei toimi, on väga keeruline panna rahvusvahelist tiimi eesmärgi poole liikuma. Tänasel töömaastikul on rahvusvahelised tiimid normaalsus ja loeb eelkõige ettevõtte kultuur, mis ületab rahvuslikud piirid ning loob ühtse keele ja normid, mille abil suheldakse. Pauligi kultuur põhineb ühistel väärtustel, mida kõik teavad ja tunnevad ning millest me sõltumata rahvusest ja asukohast juhindume.   

Kuidas turunduse valdkond on aastate jooksul muutunud?

Üks suur teema on mõtestatud kaubamärgid, mis ei ole midagi uut, aga muutub üha olulisemaks. Märksõnad on ka jätkusuutlikkus ja usaldusväärsus. Nooremad generatsioonid ootavad järjest enam, et kaubamärgid võtaksid seisukoha ühiskonnas tähtsatel teemadel. Turunduse mõttes on see igati positiivne, sest aitab luua emotsionaalset sidet – see toob tarbijad ja brändid ühiste väärtuste najal kokku. Enam ei tule keskenduda niivõrd lugude rääkimisele kui tegude tegemisele. Tarbija ootus on näha muutust, mitte seda ainult kuulda. Digitaalsel turundusel on väga suur roll ja see on kasvav trend. Digitaalsus aitab tarbijatest paremini aru saada, nende harjumusi kujundada ja võimaldab ettevõtetel saada parema ülevaate turundustegevuste tasuvusest.

Korjan igapäevatöös alati üles asju, mis silmad särama panevad.

Kuidas te enda motivatsiooni üleval hoiate?

Minu jaoks on oluline, et ükskõik, mida ma teen, peab see olema huvitav ja silmad särama panema. Pidev arendamine, protsesside ja tegevuste väärtuspakkumise parendamine on iseenesest juba motiveeriv. Naudin seda, et saan tegeleda oma tiimi arendamisega ja näha, et nemad on oma töös edukad. Korjan igapäevatöös alati üles asju, mis silmad särama panevad.

Abikaasa Priiduga veedab Mariell võimalikult palju aega looduses, nad käivad matkamas ja reisimas.

Kuidas teie töö ja vaba aeg jaguneb nii asukoha kui tegevuste mõttes?

Tavaolukorras jaguneb mu nädal nii, et kaks-kolm päeva olen Soomes ja ülejäänud aja Baltikumis. Mu kodu on Eestis, aga praeguses olukorras toimub kogu suhtlus veebi vahendusel. Olen väikesest peale tegelenud ratsaspordiga ja treenin neli-viis korda nädalas, mis on minu jaoks omamoodi meditatsioon ja meeldiv suhtlus loomaga. See annab väga palju energiat. Veedan palju aega looduses, enne eriolukorda käisin ka jõusaalis. Muidugi naudin pere ja sõpradega koos olemist.

Andke palun mõni soovitus, kuidas ettevõtted võiksid praeguse eriolukorraga toime tulla?

See mõjutab kahtlemata kõiki ühel või teisel viisil. Tuleks tegutseda operatiivselt ja seda olenemata sektorist. Üks asi, mida saab teha ja peab tegema, on tulevikustsenaariumite läbimängimine, et olla maksimaalselt ette valmistunud. Situatsioon muutub iga päev ja seega tuleb neid kogu aeg üle vaadata. Iga tööandja peaks oma töötajaid VÄGA hoidma, sest kui ei ole enam häid töötajaid, ei ole ka ettevõtet. Meil ja kõigil teistel toiduainetööstuse ettevõtetel on praeguses olukorras eriti oluline roll – meie ülesanne on tagada tegevuse järjepidevus, et tooted oleksid pidevalt kauplustes saadaval.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt