fbpx

Koroonaviirus: kuidas oma toode või teenus uuesti üles ehitada?

Uwe Sponholz

Directori kolmandal veebiseminaril 16. aprillil andis Uwe Sponholz nõu nendele ettevõtjatele, kelle äri vajab otsekontakte klientidega. Kokkuvõtte tegi Erik Samel.

Pikaajalise rahvusvahelise ärikogemusega Uwe Sponholz tunneb hästi kaubandust ja teenusettevõtteid ning omab pikaajalist rahvusvaheliste müügimeeskondade koolitamiskogemust B2B turunduse ja müügi valdkonnas. Directori veebiseminaril tõi ta välja viis võimalust, kuidas uues olukorras edu saavutada, sest on selge, et see, mis on viimastel aastatel edu toonud, ei pruugi enam toimida. „Tean paljusid inimesi, kes mõtlevad, et pärast neli, kuus või kaheksa nädalat kestnud seisakut taastub varasem olukord. See pole nii. Kui vaktsiini varem välja ei töötata, siis mõjutab viirus meid suuremal-vähemal määral tõenäoliselt veel 2–3 aastat. Kui näiteks restoraniomanik, kes pole suutnud endale finantsvaru koguda, on 3-4 kuud ilma sissetulekuta, lootes, et riigi antav laen teda päästab, siis kuidas ta kavatseb laenu tagasi maksta, kui tegutseb samamoodi nagu varasemalt. Ta lihtsalt lükkab pankrotti edasi,“ ütles Sponholz.

Teine tüüpiline arvamus on, et „meil pole käivet, oleme hukule määratud“. Sponholz soovitab pigem tegutseda nagu startup ja arendada oma väärtuspakkumist, sest ka idufirmal pole esialgu sissetulekuid, küll aga on olemas idee ja töötajad. Muu hulgas tuleks praegu üle vaadata oma baas (ettevõtte võtmeressursid, toote või teenuse omadused ja võtmeoskused), otsida koostööpartnereid ja viia läbi SWOT-analüüs. Selle analüüsi juures tehakse Sponholzi sõnul tihti see viga, et luuakse küll tugevuste, nõrkuste, võimaluste ja ohtude loetelu, ent sellele ei järgne tegevust. Samuti tehakse vigu sellega, et nõrkusteks, tugevusteks, võimalusteks ja ohtudeks peetakse midagi, mis seda tegelikult ei ole.

Müügi langedes soovitab ta kasutada teenuse-, mitte tootepõhist loogikat. Tootepõhise loogika kohaselt müüakse vaid toodet. „Ainult tootel kui sellisel pole mingit väärtust,“ rõhutab Sponholz, „väärtus tekib siis, kui meie kliendid seda toodet kasutavad.“

Väga tihti soovitatakse mõelda kastist välja. Seda saab aga Sponholzi sõnul rakendada vaid siis, kui me teame, mida see kast endast kujutab. „Mis on need piirangud, mille keskel me elame? Millised piirangud on seoses koroonaviirusega kadunud? Praegu on väga dünaamiline olukord ja võib-olla on just nüüd võimalik viia ellu mõni muudatus, mille peale olete juba pikka aega mõelnud.“

Viiendaks rõhutab Uwe Sponholz, et just praegu on sobiv aeg lean- ehk kulusäästlikuks mõtlemiseks ja tegutsemiseks. See toob küll kaasa vigu, aga need vead tuleb võimalikult kiiresti läbi teha ja neist õppida.

Kuna pärast kriisi pole paljudel ettevõtetel suure tõenäosusega võimalik senise ärimudeliga jätkata, on vaja praegu seda arendada. „Kasutage seda välist šokki oma ärimudeli uuendamiseks,“ soovitab Sponholz. „Oleme oma ettevõttes „Bodystance GmbH sellega tegelenud juba kolm nädalat. Renoveerisime täielikult nii oma äriprotsessi kui ka -mudeli. Seejuures tuleb paralleelselt tegeleda mõlemaga, nii kriisiaegse kui ka -järgse ärimudeliga.“

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt