fbpx

Koroonaviirus: fookus ja ärimudel kriisiajal

Directori teisel veebiseminaril rääkis ajurünnakustuudio Loovusait asutaja Indrek Maripuu sellest, kuidas leida kriisiolukorras fookust ja mida teha ärimudeliga. 14. aprillil toimunud seminarist tegi kokkuvõtte tegi Erik Samel.

Indrek Maripuu rõhutas kõigepealt, et mingil juhul ei tohi praegu oodata kriisi lõppemist, et tegutsema hakata, vaid seda tuleb teha kohe: „Üks pool asjast on plaan, kuidas kriisis ellu jääda, ja see peaks nüüdseks tehtud olema, sest aega on olnud neli nädalat. Edasi on vaja koos meeskonnaga või ise läbi mõelda, milline on ettevõtte tulevik.“ Maripuu sõnul on huvitav lugeda meediast ekspertide mõttekäike, kust igaüks sõelub enda jaoks mingi iva välja. „See on väga nutikas viis, kuidas aega veeta,“ ütles ta.

Ta soovitas ennekõike mõelda kliendivajaduse peale, mitte tootekeskselt. Näiteks turismifirmad ei peaks mõtlema üksnes nii, et turism on kontaktipõhine, vaid et inimesed otsivad sealt meelelahutust ja elamust: „Turismitallu inimesed praegu tulla ei taha või ei saa, aga elamuse järele on nad näljas. Kui igaüks vaatab oma äri selle pilguga, mida kliendid päriselt ostavad, siis võib-olla nähakse mõnda täiesti uut võimalust.“

Praegu on õige aeg otsida digivõimalusi, kusjuures Maripuu arvates ei tuleks hetkel mõelda suurelt, vaid pigem just väikeste digitaalsete sammude peale, mida juht saab tööprotsessis teha või muuta. „Võib-olla ei too need kaasa suurt muutust… aga samas tont seda teab,“ arvas ta.

Aega tuleks võtta ka keskkonna monitoorimiseks ja mõtestamiseks. „Ära jäta seda ainult kriisiaegseks tegevuseks, vaid tekita endale harjumus seda kogu aeg jälgida,“ lausus Maripuu. „Maailmas käis praegu krõks ära ja me ei tea täpselt, milline see krõksujärgne maailm on. Kui juht on ettevõttes rahavood korda saadud, siis on praegu ettevõtja jaoks hullult põnev aeg.“

Eesmärkide horisont tuleks lühemaks teha: „Tee eesmärgid hästi selgeks ja võta nende aluseks tulemus, mitte tegevus. Kui sõnastad eesmärke koos mõõdikuga ja pead vahepeal hingama, siis on see sõnastus liiga pikk. Eks see on naljaga pooleks öeldud, aga selles on oma iva.“

Olulisem kui kunagi varem on Maripuu arvates praegu startup’ilik lähenemine. Just nüüd on sobilik katsetada ja testida, et leida asjad, mis meile sellest kriisist kaasa tulevad ja mis vajuvad tagaplaanile.

Tema viimane, ent sama tähtis soovitus kõlas nii: hoidke kogu aeg meeskonnaga kontakti, ka siis, kui inimesed on kodukontoris. „Kõik need aknad, mis töö ajal arvutis lahti hüppavad ja mida muidu peetakse produktiivsuse mõttes segajaks, toimivad praegu sotsiaalse suhtluse hoidjana. Jah, ühest küljest võib see tööviljakust vähendada, aga teisalt ehk hoopis suurendab, sest hoiab ära tülpimust ja üksindusse ära kadumist.“

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt