fbpx

Koroonaviirus: toote-ja teenusekesksed ettevõtted saavad kriisis rohkem sugeda

Nii nagu ka eelmises majanduskriisis, nii tulevad sellest kergemini välja ettevõtted, kes oskavad mõista kliendi vajadusi ja valupunkte, mitte pole niivõrd kinni oma tootes või teenuses, usub loovustreener ja juhtimiskonsultant Indrek Maripuu.

Indrek Maripuu

Indrek Maripuul on kindel, et kuigi pandeemiaga kaasnev majanduskriis saab olema sügav, tulevad sellest nagu alati kergemini välja paindlikuma ja startupilikuma mõtlemisega ettevõtjad. Need aga, kes vanade saarlaste kombel praegu ohkavad „katsuks vagusi olla, kuni mööda läheb,“ võtavad endilt juba eos võimalused. Maripuul on varuks kaks näidet.

Pipedrive, üks tänase Eesti majanduse innovatsiooni lipulaevu sündis just eelmise majanduskriisi tingimustes, kui grupp seni Peep Vainu juures töötanud ning müügikoolitustega tegelenud inimesi otsustas oma kogemused kaasa võtta ning neid täiesti uuel kombel väärtustada. Kogemused ja oskusteave olid samad, samuti klientide vajadused. Muudeti aga äriloogikat. Enam ei lähenetud klientidele koolituste kaudu, vaid loodi igapäevane veebipõhine rahvusvaheline tööriist.

Teise näite keskmes on tüüpiline väikeettevõtjast turismiarendaja, kellesuguseid on viimasel kuul meedias päris palju sõna saanud. Enamus neist kurdavad, et turismiäri on olemuselt kontaktipõhine ja seetõttu pole neil ka midagi peale ootamise teha. „Kuid see on ju tootekeskne mõtlemine,“ hoogustub Maripuu. „See näitab, et antud ettevõtjad ei tunne tegelikult oma klintide vajadusi, ning arvavad ekslikult, et ööbimine või saunaskäik on see, mida inimesed nende juurest otsivad. Kuid tegelikult otsitakse ju elamusi, emotsioone. Inimesed istuvad täna kodudes ning haaravad kinni pea igast meelelahutusest. Elamuste pakkumist saab turismiettevõtte jätkata ka ilma füüsilise kontaktita,“ räägib ta.

Indrek Maripuu sõnul ongi kõige olulisem, et ettevõtjad ei satuks kriisist liigsesse pabinasse, sest suuresti jäävad nende klientide vajadused ju samaks. „Ma ei kuulu nende hulka, kes arvaks, et maailmas on nüüd kõik pöördumatult muutumas,“ sõnab ta. Küll aga tasuks täpselt läbi mängida, mis võib muutuda ja kuidas see nende äri mõjutada võiks.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt