fbpx

Stoppkaader. Peeglike, peeglike seina peal, kes on süüdi, kui klient eksib?


Arno Kütt on mitmes kohas rääkinud, kuidas nad panid aastaid tagasi ühe Cleveroni uue pakiautomaadi prototüübi Viljandi Maksimarketisse üles ja jälgisid inimeste käitumist, et hinnata nende kasutuskogemust ja otsida vihjeid asja lihtsustamiseks. 

Nad märkasid kahte asja. Esiteks kippusid inimesed pangakaarti tšekiprinterisse toppima, pidades seda kaardiavaks. Teiseks ei julgenud nad kõige väiksemate uste avanedes kätt kappi torgata, justkui kartes, et sõrmed võivad vahele jääda.

„Kuidas inimene võib nii rumal olla,” on minult küsitud, kui olen seda lugu rääkinud. „Mõelda vaid – toppida pangakaart printeri tšekiavasse.” Cleveroni meeskond ei teinud klientidele etteheiteid, vaid nende järeldus oli hoopis teine: „Järelikult oleme MEIE midagi valesti disaininud.” See on vastutuse võtmise tipptase: kui klient teeb midagi valesti, siis ainult seepärast, et ettevõte on halvasti teenuse või toote disaininud! 

Soovitus tõsta kliendi vajadused esiplaanile kõlab vana ja kulununa. Aga peatu korraks ja meenuta,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt