Neuromaania sajand võtab turundajatelt vabandused!

Teadlased on õppinud meie aju lugema ja selle kaudu ka meie käitumist ennustama. Loodetavasti lisab see neuroturundusvaldkonnale tõsidust. Sarja neljandas artiklis räägibki Raul Kalev kõigest lähemalt ja muidugi ei puudu juba tavaks saanud EEG-test ühele Eestis tehtud reklaamile.

*

Neuroturundus kui valdkond saab peagi 20-aastaseks. Isegi kui meil endal napib raha või huvi haarata testtarbija aju- ja kehaimpulsse mõõtvate elektrooniliste seadmete järele, on meil ometigi kohustus õppida maailma neurouuringutest. Näiteks seda, et EEG-seadmetega on võimalik küllatki lihtsalt testida, kui palju oleks tarbija valmis meie toote-teenuse eest rohkem maksma. Seda kõike ei suutnud parimadki turundusgurud veel 10–15 aasta eest.

Sotsiolooge ja psühholooge on alati huvitanud inimese ostukäitumise põhjused. Neuro- ehk ajuteaduste plahvatuslik areng aitas siinkohal tohutult kaasa, et asjasse selgust tuua. Siiski on Erasmuse ülikooli professori Ale Smitdi 2002. aastal kasutusele toodud mõiste neuromarketing alles sedavõrd uus,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt