fbpx

Tallinna Sadama uuendused vähendavad müra- ja heitgaasireostust

Tallinna Sadama 2016. aastal kinnitatud visiooni eesmärk on saada Läänemere kõige uuendusmeelsemaks sadamaks, innovatsiooniga käsikäes käib sadama ökoloogilise jalajälje vähendamine. Hea näide on kaldaelektri projekt ja automaatsildumine, mis aitavad vähendada laevade kütusekulu. Kirjutab kaasautor Gerli Ramler.

Laeva sildudes jäävad diiselmootorid reeglina käima, et alusele elektrit toota. AS Tallinna Sadam otsustas hakata Vanasadamas laevadele pakkuma kaldaelektrit, et vähendada laevamootoritest tulevaid heitgaase, mürareostust ja vibratsiooni sadamaalal. See on esimene taoline projekt Eestis.

Tallinna Sadama energeetika suurprojektide juhi Riho Jaansoni sõnul nõuab Euroopa Liidu direktiiv 2014/94/EU, et kõik TEN-T võrgustikku kuuluvad sadamad peavad ehitama kaldaelektrirajatised välja aastaks 2025. Tallinna Sadam otsustas sinna jõuda viis aastat varem, tehes koostööd Stockholmi, Helsingi ja Turu sadamate ning laevafirmadega ja kaasates TWIN-Port III kaasrahastuse.

„See on oluline meede linnas asuvate sadamate naaberkinnistute elanike heaolu tagamiseks. Kaldaelekter vähendab oluliselt õhu- ja mürareostust,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt