Surnud lõhe ajusignaalid muutsid neuroturunduse usutavamaks

Siin on kolmas artikkel neuroturunduse sarjast. Raul Kalev on taas vaatluse alla võtnud ühe Eestis tehtud ja edukaks hinnatud reklaami ning selle neurotesti. Samuti räägib ta üldistest põhimõtetest, mida turundusinimesed võiksid testide kohta kõrva taha panna.
Kõigepealt kordan üle juba läbikäidud teadmised neuroturunduse ahvatlevast maailmast.
Esiteks: meie ajutegevuse aktiivsuse mõõtmine teaduslike vahenditega, nagu fMRI ja EEG, on muutnud turundajate töö kindlasti lihtsamaks, täpsemaks ja tulemuslikumaks.
Teiseks: seni pole teadlaste seas konsensust mitmesuguste meditsiiniliste tööriistadega teostatavate neuromõõtmiste tulemuste ja tõlgendamise suhtes. Puuduvad standardid ja sertifitseerimine ning valitseb kerge isetegevuslik kaos.
Kolmandaks: ükski neurouuring ei anna turundajatele lõplikke ja ainuõigeid vastuseid tarbija peas toimuva kohta ning ei mõjuta tarbija käitumist, vaid aitab üksnes (sõltuvalt testide ja testitavate arvust, arvutialgoritmidest, neuroteadlaste pädevusest jms) kaasa tema käitumise täpsemale mõistmisele.
Ja neljandaks: lugedes ja analüüsides meist rikkamate firmade neurouuringute kaasusi,
Kommentaarid on suletud