fbpx

Viis märkimisväärset trendi turunduses

Foto: Unsplash

Iga ettevõte peab aru saama, millised trendid teda mõjutavad ja kuidas neid ära kasutada. Tallinn Marketing Weekil kõlanud uutest trendidest teevad kokkuvõtte Sigrid Marga ja Britta Peiker Marketingi Instituudist. 

  1. Trend: mõjuisikutest kasvavad brändisaadikud

Mõiste mõjuisik (influencer) pole enam võõras ilmselt ühelegi turundajale. Paljud ettevõtted on juba kaasanud mõjuisiku oma turunduskampaaniatesse, aga on ka neid, kes alles mõtlevad selle peale.

Mõjuisiku ja brändisaadiku (brand ambassador) vahe on selles, et koostöö esimesega kestab lühikest aega. Pikema koostöö puhul muutub ta juba brändisaadikuks, kelle ettevõte palkab selleks, et esindada brändi positiivses võtmes ning tõsta tarbijate bränditeadlikkust (brand awareness) ja müüki. Mõjuisikut kasutatakse aga eelkõige müügi perioodiliseks tõstmiseks.

Sobivaima mõjuisiku või brändisaadiku valimise eel tuleb teha põhjalik uurimistöö, et välja selgitada, milliste brändidega ta on juba koostööd teinud; milline on tema (elu)stiil; kas brändi väärtused sobivad mõjuisiku omadega jne.

Kui küsisime mõjuisikult ja sõnumiagentuuri Akkadian konsultandilt Sandra Rajult soovitusi brändisaadiku valimiseks, siis arvas ta, et praegu oleks juba mõistlik vaadata n-ö nooremate mõjuisikute poole. Ta ei pea silmas vanuseliselt noori, vaid just alustavaid mõjuisikuid. Kedagi, kellest kasvatada välja päris enda brändisaadik; kellega koos areneda ja ettevõtte nägu kujundada. Tallinn Marketing Weekil esinenud Evgeniya Salomatina tõi välja ka selle, et väiksema jälgijate arvuga mõjuisik on parem, sest ta on oma jälgijatele lähemal kui mõni suur kuulsus.Foto: Unsplash

Eestis oli Boost Yourself üks esimesi, kes hakkas kasutama mõjuisikuid ja kasvatas endale nende seast brändisaadikud. Tänu heale koostööle jõuti õige sihtgrupini.

Tallinn Marketing Weekil esines ka Jana Bartikova, kes on LinkedIn Academy looja. Tema rääkis ettevõtte töötajatest kui brändisaadikutest, rõhutades, et LinkedInis edu saavutamiseks ja kliendini jõudmiseks peavad töötajad ise käed külge lööma. Vaid mõned kuud tagasi ei olnud LinkedInis veel võimalust, mis laseks töötajatel ettevõtte lehele oma sõprade seast jälgijaid kutsuda. Nüüd on see olemas. Nagu Facebooki jõuavad sealgi postitused-teated teisteni kõige paremini siis, kui ettevõtete oma töötajad neid jagavad, laigivad ja kommenteerivad. Seega on kõik töötajad omamoodi brändisaadikud. Eriti oluline on see Bartikova sõnul just B2B maailmas, kus näiteks Instagrami mõjuisikutega ei ole tihtilugu midagi peale hakata. Küll aga on suur osa B2B võrgustikust olemas LinkedInis.

67,6% turundajatest leiab, et suurim väljakutse mõjuisikutega koostöödes on õige mõjuisiku valimine

(Allikas: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics-quotes-facts/)

2. Trend: investeeri oma kanalitesse

Nende alla liigituvad kõik kanalid, mille üle ettevõttel on kontroll: oma veebileht ja sotsiaalmeedia kontod, samuti uudiskirjad, blogid, chatbot’id, podcast’id ja veebiseminarid. Kui arvasite, et seoses sotsiaalmeedia kasvava rolliga on uudiskirjade edu ajalugu, siis eksite – need töötavad endiselt hästi. E-kirjaturunduse number üks platvormi Mailchimp andmetel on keskmine uudiskirja avamise protsent 21. Info põhineb 16 miljoni kasutaja kontode analüüsil. Lisaks vanale heale uudiskirjale on kerkinud uued tegijad.

  • Chatbot

Paljud kliendid eelistavad suhelda juturobotiga, sest see tehisintellektil põhinev tehnoloogia vastab küsimustele kohe, reaalajas, 24 tundi ööpäevas ja ei kaota kunagi kannatust. Ja laseb samal ajal turundajal tegeleda olulisemaga. Hea näide on Uber, kelle chatbot suhtleb kliendiga ja teeb lauto tellimise mobiiliäpi, Facebook Messengeri, Slacki ja Google Mapsi kaudu lihtsaks. Maailmanimedest kasutavad chatbot’i edukalt veel Sephora, The Wall Street Journal and Pizza Hut.

  • Podcast

See on populaarne ja selle populaarsus kasvab üha. Praegu ei ole veel hilja välja tulla oma podcast’iga, sest turg pole veel küllastunud, vähemalt Eestis. Lisaks on podcast hea müügikanal. Reklaamipausid podcast’is ei paista kuulajaid pahandavat. Hiljuti 300 000 kuulaja hulgas läbi viidud uurimusest selgus, et 63% neist on ostnud midagi, mida saates soovitati. Küsimuse peale, kas podcast’is esitatud reklaam on mõjutanud nende käitumist, vastas 71%, et on külastanud reklaamija kodulehte, ning 62% oli kaalunud toote või teenuse ostu.

Foto: Unsplash

Podcast’i populaarsust ja tähtsust rõhutasid ka Soome sisustrateegid Paula Savonen ja Nadja Huotari firmast Differo. Kuna inimesed on pidevalt liikumises, siis on hea mõte pakkuda neile sisu, mida nad saavad mugavalt tarbida ka nt autos, rongis või muul moel teel olles. 51% ameeriklastest on kuulanud podcast’e. 49% kuulamistest toimub kodus ja 22% autos (https://www.podcastinsights.com/podcast-statistics/).

  • Veebiseminarid

See on veebipõhine videokonverents reaalajas. Tänapäeval on raske inimesi füüsiliselt mõnele üritusele meelitada – mugavam on ju osaleda virtuaalsel seminaril. Nii saad kindlasti suurema kuulajaskonna, lisaks saavad inimesed seda hiljem järele vaadata. Demand Gen Reporti uurimuse kohaselt on 76% B2B ostjaist kasutanud viimase 12 kuu jooksul ostuotsuse tegemisel veebiseminari.

3. Trend: loovus + andmed

Tänapäeval ei saa ükski turundaja enam läbi ilma, et ta töö hõlmaks igasuguseid numbreid, mida tuleb lugeda, mõista ja analüüsida. Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul põhjendavad paljud noored turundajad erialavalikut küll sooviga arvudest eemale hoida ning teha midagi loovat, aga tegelikkuses peitub arvudes turunduse süda. Parimate tulemuste jaoks on vaja viia andmed kokku loovusega.

Andmed ei olnud turundusele ka varem võõrad. On ju aastaid tegeletud turu-uuringute, fookusgruppide ja muu sellisega. Tänapäeval on numbreid ja tegureid, millele tähelepanu pöörata, lihtsalt palju rohkem. Seetõttu ongi ülioluline mõista, millised on olulised andmed just sinu ettevõtte jaoks, ja neile keskenduda.

Kasvuhäkkija ja A-Neli agentuuri juht Meelis Malk peab andmeid iga turundaja parimaks sõbraks. Ta innustab kõiki rohkelt turunduseviise testima, sest mida rohkem testitakse, seda enam koguneb ka andmeid, ning mida rohkem on andmeid, seda rohkem on võimalik küsida küsimusi. See aitab omakorda luua parema arusaama kliendist, tema soovidest ja käitumisest ning teha tõhusamaid kampaaniaid ja reklaame.

4. Trend: kaevu kliendi maailma sügavuti sisse

Alustuseks määratle oma klient (ja me ei räägi siinkohal tema vanusest, soost või demograafilistest näitajatest). Oluline on keskenduda kliendi motiividele. Tee selgeks, mis teda inspireerib ning mis teda muretsema paneb. Millised on takistused, miks ta ei osta sinult? Kui oled probleemi samm-sammult kindlaks teinud, saad seda lahendama asuda. Kuidas seda teha? Tekita huvi, anna järk-järgult lisainformatsiooni, kasvata usaldusväärsust ja lõpuks ehita üles kliendisuhe. Proeksperdi innovatsioonistrateeg Piruza Harutjunjan soovitab selgeks teha, miks klient sinult praegu ostab; mis on tema probleem; mis on su väärtuspakkumine ja, mis kõige tähtsam, kas see lahendab kliendi probleemi või mitte. Paula Savonen Differost lisab, et räägi müügiosakonnaga. Mida kliendid küsivad? Missuguseid väljendeid/märksõnu nad kasutavad? Kliendi probleeme on võimalik aimata ka analüüsides andmeid, mida pakuvad sellised analüütikaprogrammid nagu Google Search Console ja Google Analytics.

5. Trend: kontaktide kogumisest tugevate suhete loomiseni

Otsi alati viise, kuidas suhtevõrgustikku laiendada (networking)! Nii leiad häid tutvusi, kellega väärtuslikku infot ja kogemusi vahetada. Aktiivne suhtlemine aitab sul ka teiste hulgast silma paista, mis omakorda võib avada uusi uksi ja koostöövõimalusi. Tihti peitub tugevus meie enda ja töötajate suhtlusvõrgustikus. Fondia kasvuhäkkija Tanja Piha soovitas otsida ettevõtlusinkubaatoreid, kus on samasugused ettevõtted nagu sinu oma. Ka ühiskontorid (co-working space) on hea koht inimestega tutvumiseks. Mõelda võiks ka oma suhtlusvõrgustikule ja sellele, kuidas seda kasvatada. B612 Marketingi turundus- ja äriarenduse konsultant Dariya Basharina rõhutas vajadust teha korralikku networking’ut igal pool, kuhu lähed, sest uute inimestega kohtumine võib aidata viia su turunduskampaania uuele tasemele. Pärast uusi kohtumisi-tutvumisi pane kirja 100 mõtet. Need aitavad avada sinu loovuse ja esile tuleb ka pööraseid ideid, mida muidu ei tekiks.

Suhtevõrgustiku loomisel on tähtis meeles pidada, et kindlasti ei tohiks piirduda vaid visiitkaartide jagamisega ning loota, et sellest piisab usaldusliku suhte loomiseks. Mine süvitsi. Piruza Harutjunjan Proeksperdist soovitab mõelda, millistel konverentsidel on hea osaleda, et kohtuda õigete inimestega. Samuti soovitab ta teha alati rohkem ärivisiite kui see üks, mis kokku lepitud. Harutjunjan teab oma kogemusest, et kõige asjalikumad jutuajamised võivad sündida ka kohvijärjekorras seistes. Inimestele meeldib rääkida ja kui olla õiges kohas, siis saab tihtipeale lihtsamini jutule.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt