fbpx

Kas otsepost on surnud?

Foto: Pexels

Otsepost on teema, mille kohta levib vastakaid arvamusi. On neid, kes peavad seda täiesti aegunud turundusmeetodiks ja on neid, kelle jaoks on see üks turundusplaani loomulik osa. Otseturunduse hetkeseisust Eestis käis Turundusraadios rääkimas Omniva reklaamilahendust juht Liisa Järsk.

Järsk toob välja fakti, et Eestis on üle kuuesaja tuhande postkasti ja nendest üle viiesaja tuhande on postkastid, kuhu on võimalik reklaami postitada. Ehk otseposti teel saadavate kontaktide arv on väga suur, lisaks võib kalkuleerimisel arvestada, et iga postkasti taga elab keskmiselt 2,2 inimest.

Otsepostitust saab laias laastus teha kahel moel.  Üks võimalus on sihtida personaalselt ehk sihtida konkreetset segmenti.  Selleks võivad olla näiteks pered lastega vanuses 10-12 elukohaga Harjumaal.  Või hoopis 40-50 aastased mehed eramajades. Valiku saab ettevõtja langetada toetudes oma huvidele.

Teine viis on sihtida piirkonniti. Eesti on jaotatud kolmesajaks erinevaks piirkonnaks ning klient saab valida just endale sobiva piirkonna, milles ta reklaami teha soovib.  Viimane variant on Järski sõnul väga populaarne eelkõige suurte jaekettide hulgas nagu toidupoed, mööbli- ja elektroonikapoed, apteegid.

Põhjused, miks oseposti võib-olla nii palju ei kasutata on, et ei olda teadlikud, kuidas tulemusi mõõta ning ettevalmistus kampaaniaks võtab keskmisest rohkem aega kui näiteks Facebooki reklaami tegemine.  Järsk toob välja, et kampaania tulemuslikkust saab mõõta tegelikult väga kavalalt pannes otseposti näiteks kupongid, millega klient naaseb kaupleja juurde. Sellist võimalust on tema sõnul mitmeid aastaid edukalt kasutanud näiteks Juku mänguasjapood.  Lisaks saab kampaania tulemuslikkust loomulikult hinnata sama perioodi müügitulemuste põhjal.

 

Kuula saadet ja saad veel teada:

  • Millised lahendused on sobivad neile, kelle sihtgrupiks on äriklient ja neile kelle sihtgrupiks on eraklient.
  • Kuidas valmistada ette otseturunduse kampaaniat Omniva kaudu.
  • Millistele nüanssidele tuleb tähelepanu pöörata.
  • Millised on parimad tulemused mida oodata.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt