fbpx

Miks ei tea me juubelilaulupeo lõplikke „astronoomilisi“ turunduskulusid?

Laulupidu.                                                                                                                                                             Foto: Ilmar Saabas

Kuigi sellesuvine laulu-ja tantusupidu haaras endasse suurema osa Eestimaast ja ostus ilmselt ülekaalukalt Eesti suurimaks turunduskampaaniaks, ei tea turundusmeeskonna liikmed tänini öelda lõplikku summat, mille eest juubeliüritust reklaamiti. Nagu väitis intervjuus Turundusraadiole Eesti Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutuse turundustiimi juht Sten Weidebaum, on sellel üks kindel põhjus: planeeritud ja eelarvelistele tegevustele lisandus kuni viimase hetkeni üha uusi suuremaid ja väiksemaid algatusi kümnete partnerite poolt, mille osas lõpus enam ükski inimene täit ülevaadet ei omanud.

Sten Weidebaum avas kaarte laulu- ja tantsupeo reklaami ja kommunikatsiooni telgitagustest, väites, et sihtasutuse poolne turundusmeeskond koosnes vaid kahest inimesest, kellel oli abiks veel mõned loovisikud oma tiimidega.

Ometigi suudeti lugude rääkimise taktikat kasutades saavutada üle-eestiline eufooria, mis meelitas koostööle paljusid ettevõtteid ja omavalitsusi. Weidebaumi sõnul polnud sihtasutus sellises mastaabis koostööhuviliste üleskerkimisega arvestanud ja nii tuli turundajatel ja loovmeeskonnal töötada oma võimete piirist oluliselt intensiivsemalt.

Turundusraadios kogu kampaaniast rääkides toonitas ta, et veel viimasel hetkel lisandusid uued ettevõtted nagu Solarise keskus, kes soovis kogu keskuse laulupeo värvidesse ehtida, korraldada näitusi, jm.
Õnneks osutusid kõik ettevõtted, kes laulu- ja tantsupidu oma kanalites ja oma klientide jaoks lahti mõtestada aitasid, tema sõnul väga korrektseteks, ega püüdnud kordagi suurt teemat oma ärihuvides kaaperdada. „Kõik rääkisid edasi meie lugu,“ märkis Weidebaum.

Sten Weidebaum rääkis, et kõik partnerid panustasid juubeliüritusse palju raha ja energiat ja seda pole keegi tänaseni suutnud kokku lugeda. „See on mingi astronoomiline number,“ sõnas ta. „Näiteks Selveri kauplustes olime lisaks korduvkasutatud veepudelitele, mida nad meil teha aitasid, siseraadios eetris peaaegu pool aastat.“

Marketingi Instituudi juhi ja Turundusraadio saatejuhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on laulupeo turunduse edust väga palju õppida kõigil ettevõtetel.
Siin on nii palju sõnumeid: kuidas juhtida tiimi, kuidas rääkida ühist lugu ja ka see, kuidas turundada olukorras, kus su tuntus ongi 100% ja sa pead tooma vaimustust teemasse, mis ongi nii vana, selgitas Naarits.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt