fbpx

Miks organisatsioonid/töötajad/ettevõtted ei suuda igapäevaseid probleeme lahendada?

Eesliini töötajate probleemide lahendamises peitub paljudele organisatsioonidele suur arengupotentsiaal. Nii oleks võimalik järjepidevalt protsesse-protseduure uuendada ja vähendada ühtlasi probleemide kordumist. Teemat arendab OÜ Leanway asutaja Marek Bankiir.

Ühes Eesti ettevõttes ei olnud tootmisjuhid rahul süsteemi läbilaskevõimega. Tootlikkus oli madal ning töökäte lisamise efekt oli seni olnud väike. Probleemi lähemalt uurides selgusid aga huvitavad käitumismustrid. Töötajad, kes olid oma tööülesande hetkeks lõpetanud, peitsid teiste eest töövahendeid, sest lähiajal võis neid uuesti vaja minna ning siis ei pruugi neid käepärast olla. Samal ajal tegelesid teised töötajad nende otsimisega. See muster kordus iga päev. Töötajad arvasid, et ettevõte ei raatsi lisavahendeid muretseda, aga juhtkond, kes sageli eesliinile ei jõudnud, mõtles, et kehva produktiivsuse põhjuse taga on pigem töötajate madal motivatsioon.

Olukord, kus igapäevaseid probleeme küll lahendatakse, kuid pinnapealselt, ei ole erand, vaid ma olen neid ettevõtetes üsna sageli kohanud. Eriti eesliinil, kus töötajad puutuvad igapäevaste jooksvate probleemidega vahetult kokku ja neil oleks potentsiaali pakkuda lahendusi,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt