Tööd tuleb teha südamest ja väga hästi!

Meresuu Spa & Hoteli tegevjuht Igor Baranov tuli kaheksa aastat tagasi Eestisse projektipõhiselt spaahotelli arendama. Nüüdseks on tema kodu siin ja temast on saanud Eesti kodanik, kes väärtustab siinset töökultuuri. Igori töö tulemusena on Narva-Jõesuus kaks edukalt toimivat spaahotelli. Igoriga käis vestlemas Kadri Kütt.

 

Mis tööd te enne Eestisse tulekut tegite?
Ma sündisin Peterburis ja lõpetasin sealse tehnikaülikooli majandusteaduskonna. Pärast seda asusin tööle ühe ärikeskuse operatsioonide juhina ja sealt edasi liikusin Peterburi lähedal asuva spaahotelli tegevjuhi kohale.

 

Mis asjaoludel te Eestisse tööle tulite?

Tulin siia 2011. aasta lõpus, kui mulle pakuti projektijuhi kohta Narva-Jõesuus asuvas Noorus Spa Hotelis. Peterburi spaahotell ja Noorus Spa kuuluvad ühele emaettevõttele, nii et minu tegemistega oldi kursis.

 

Milles seisnes teie töö Noorus Spas?

Alustasin sellest, et tutvusin hotelli dokumentidega, mille põhjal oli see justkui veepark. Väikesesse, 3000 elanikuga Narva-Jõesuusse planeeriti ehitada suurt Jurmala spaa laadset veeparki. Leidsin, et see ei oleks jätkusuutlik niisuguses kohas. Viisin läbi analüüsi, tutvusin Eesti spaahotellidega ja veendusin, et siinne tase on väga hea. Turg on küll jagatud, aga analüüsi alusel arenes mõte muuta sanatooriumi stiilis nõukaaegse välimusega Noorus modernseks rohkete võimalustega spaahotelliks. Alustasin uue lahenduse kavandamisega ja tegelesin rahastuse otsimise ning kõigega, mis puudutas ehitust. Paralleelselt arendasin edasi ka veepargi projekti, mis tuli plaanide kohaselt algsest väiksem. Veepargi projektist sai Noorus Spa arendamise järgmine etapp, millega seal vähendatud mahus kuuldavasti sel aastal ka algust tehakse.

 

Mis hetkel otsustasite Eestisse jääda?

Aastatel 2011–2012 olin Eestis keskmiselt kaks-kolm päeva nädalas. Esialgu elasin hotellides, aga see muutus ebamugavaks, nii et rentisin endale korteri. Mõne aja pärast otsustasin Narva-Jõesuusse korteri osta ja nüüd elangi juba aastaid seal oma naise ning kolme lapsega. Olen Eesti kodanik ja käin Venemaal ainult kolm-neli korda aastas. Kogu mu elu on siin ja ma ei näe enam oma tulevikku Venemaal.

 

Miks nii?

Selleks on mitu põhjust. Eestit külastasin esimest korda üliõpilasena. Mulle jäid sellest reisist kustumatud emotsioonid – siin on hubane ja see maa meeldis mulle väga. 10 aastat tagasi, kui olin Peterburi spaahotelli juht, külastasin Narva-Jõesuus Meresuu Spad. Mäletan hästi, kuidas mõtlesin, kui tore oleks seda suurepärast kohta juhtida. Huvitav on mõelda, et jõudsingi oma karjääris pärast pikki aastaid Meresuusse. Ent selleks, et minust saaks Meresuu Spa juht, pidi mitu juhust ja võimalust kokku langema. Pärast pankrotti soovisid mitmed ettevõtted Meresuu Spad osta, aga lõpuks sai omanikuks Spa Tours.

Kuidas te Meresuu Spa tegevjuhi kohani jõudsite?

Ma tunnen, et pean kogu aeg arenema ja edasi liikuma. Noorus Spas ma oma tulevikku ei näinud. Spa Tours võttis Meresuu üle ja ma tundsin seda ettevõtet, sest nad aitasid mind konsultandina Noorus Spas. Minu jaoks oli Meresuu Spa juhi koht unistuse täitumine – uued eesmärgid ning võimalused. Olen oma tööga Noorus Spas väga rahul. Leian, et see on üks parimaid spaahotelle Eestis. Tänaseks olen aga äärmiselt rahul ka Meresuu Spas saavutatud tulemustega. Kui ma seda juhtima asusin, oli hotelli täituvus umbes 50%, praegu aga üle 80%.

 

Mis selle tulemuse taga on?

Detailidesse laskumata keskendusin kahele põhilisele aspektile. Esiteks rõhutan alati meie kollektiivile, et me peame nii südames hoidma kui meeles pidama, et töötame oma külaliste jaoks. See on teenuste turg ja me saame oma töötasu külastajatelt. Teiseks pean spaahotellide turul oluliseks mõtet, et me ei müü mitte voodit, toitu ega sauna, vaid emotsioone. Meil on näiteks saunameistrid ja kuigi see tekitab meile lisakulu, on see võimalus külaliste jaoks tasuta ning pakub häid emotsioone. Töötame üha paremate emotsioonide pakkumise nimel kõigis valdkondades.

 

Missugune juht te olete?

Minu jaoks on oluline teha oma tööd südamest ja väga hästi. Me kõik täidame sõltumata positsioonist iga päev kindlat rolli. Selleks et saavutada soovitud tulemust, tuleb endast parim anda. Südamega tehtud töö on kõrgetasemeline ja see tähendab, et veedad ju kolmandiku elust heas keskkonnas, nautides positiivseid emotsioone. Minu silmad säravad ja ma saan kinnitada, et sama kehtib kogu mu tiimi kohta – see on minu jaoks väga tähtis. Ma saan aru, et entusiasmi on igapäevaselt raske säilitada, sest me kõik oleme inimesed ja meil on oma rõõmud-mured. Kaheksa tunni jooksul tööpäevas tuleks aga oma rolli parimaks täitmiseks kõik isiklik kõrvale jätta, sest see tekitab vaid lisaprobleeme.

 

Mida peate oma suurimaks väljakutseks?

Iga päev tuleb ette probleeme ja minu töö on neid lahendada. Kui väljakutsetega pidevalt tegeleda, ei ole selles midagi ületamatut. Unustan probleemid kohe nende lahendamise järel.

 

Millised eesmärgid olete endale seadnud?

Näen, et siin ettevõttes on projekte, mis võimaldavad mul pidevalt areneda. Meil on olemas grupp hotelle ja kesksed tugiteenused ning ma usun, et meil on positsiooni tugevdamiseks võimalik oma hotellide hulka ja valikut laiendada. Seega näen end edaspidigi Meresuu Spas. Mul on palju ideid, plaane ja minu pluss ning miinus korraga on see, et ma ei ütle kunagi, et miski on valmis või täiuslik. Ma ütlen, et kõik on hästi, aga me peaksime veel need ja need aspektid paremaks muutma. Kui arvata, et kõik on täiuslik, siis peatub areng. Mul on plaanid, kuidas meie tulemusi veelgi parandada, ja minu tiim aitab mind selles. Hea tiimi loomine ei käi kiirelt ega kergelt, vaid see nõuab koostööd ja üksteise mõistmist. Oluline on, et üksteist ollakse valmis igal hetkel aitama. Meresuu Spas on meil tugev tiim, nii et kõigil on iga päev rõõm tööle tulla.

 

Mida peate isiklikus arengus oluliseks?

Minu jaoks on väga tähtis, et ma oskaksin siin elades ja töötades eesti keelt. Olen keeleõpingutega üsna alguses ja käin kaks korda nädalas kursustel – suudan ikka lihtsamaid asju juba rääkida. Juhina töötan 24/7 ja mul on õppimiseks vähe aega, aga küll ma tulemuseni jõuan. Tööl räägime vene keeles, samas pean õigeks valitsuse ideed eestikeelsete koolide suhtes – usun, et see aitab intregreerumisele kaasa.

 

Kuidas erineb spaahotelli juhtimine Eestis ja Venemaal?

Juhtimise poolelt erinevusi ei ole, aga kui ma võrdlen üldisemalt töötamist siin ja Venemaal, on erinevus suur. Korruptsioon on Venemaa ühiskonnamudelis väga tähtsal kohal. Kui soovid rahastust saada, ei ole see seadusi järgides võimalik. Siia tulles sain aru, et kui tegutsen vastavalt seadustele, saavutan ka soovitud tulemuse. Venemaal võib teha palju tööd, aga eesmärk jääb ikka saavutamata.

Mäletan, et Eestisse tulles kuulsin kohalikust raadiost, et Narva-Jõesuusse paigaldati jõulukuusk. Saates anti täpne ülevaade, kui palju see kõik maksma läks, ja minu jaoks oli üllatus, kui avatult siin infot jagatakse. Info on läbipaistev ja kergesti kättesaadav. ID-kaardi süsteemi abil saab sõltumata vahemaast dokumente allkirjastada. Eestis on lihtne ja mugav töötada ja ma näen selgelt oma töö tulemusi – need kõik ongi põhjuseks, miks ma ei soovi Venemaale naasta. Eestlaste omanduses olevas ettevõttes ja eestlastega töötades puudub range hierarhia. Venemaal on seevastu suhtumine, et troonil on palka maksev juht ja teised on orjad, aga nii pole võimalik koos toimida.

 

Kas tajute erinevusi juhtimises Ida-Virumaal võrreldes Tallinnaga?

Tallinnaga võrreldes on meie suurimaks probleemiks tööjõupuudus. Paljud head spetsialistid on siit piirkonnast kõrgema palga nimel liikunud kas Tallinna või välismaale. Tean, et valitsus tegeleb selle probleemiga, aga lahendused võtavad aega. Meresuu Spas oleme saavutanud häid tulemusi ja saame seetõttu ka keskmisest kõrgemat töötasu pakkuda. Sellegipoolest on pädevate töötajate leidmine keeruline. Me korraldame töötajatele ise väljaõpet ja võtame inimesi tööle sama valdkonna teistest ettevõtetest. Kõrgem palk on üks võimalus noorte inimeste hoidmiseks selles piirkonnas.

 

Olete ise ka mõelnud Tallinnas elamise-töötamise peale?

Selleks on oluline, et õpiksin eesti keelt rääkima, aga kui ma oma tulevikule mõtlen, siis miks ka mitte! Kindlasti jätkan tulevikus samas sektoris, kuna mul on selles valdkonnas väärt kogemused nii Venemaa kui ka Eesti turul.

 

Kuidas te lõõgastute?

Kogu vaba aja olen ma oma perega ja see on suur rõõm. Hiljuti käisime Tallinnas nädalavahetust veetmas ja see oli väga tore vaheldus. Minu motivatsioon on aga jätkuvalt väga kõrge ja nagu ma ütlesin, silmad säravad!

 

 

Igor Baranov

Sündinud 6. juunil 1981.

Igor on lõpetanud Peterburi polütehnilise instituudi majanduse ja juhtimise osakonna. Tema bakalaureusetöö teema oli „Infosüsteemid majanduses“.

2010–2011 töötas ta Peterburi Grand Petergof Spa tegevjuhina ning 2011–2016 tegeles Termak Real Estate OÜ juhatuse liikmena Noorus Spa Hoteli ehitustööde koordineerimise ja käimalükkamisega. Alates 2016. aasta novembrist on Igor Meresuu Spa Hoteli tegevjuht.

 

 

Meresuu Spa

Ehitatud aastal 2008.

  1. aastal läks ettevõte pankrotti. Nüüd juhib seda Spa Tours OÜ.

109 tuba, 130 töötajat.

 

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt