fbpx

TALLINN MARKETING WEEKI OTSEBLOGI

INNOVATSIOONI PÄEV 17. mai

16.25 Tallinn Marketing Week on selleks aastaks lõppenud! Täname kõiki osalejaid, kes meiega sel nädalal olid ning samuti kõiki, kes jälgisid meid blogi vahendusel.

Päeva lõpetas Yannick Khayati (BEL) kasvuhäkkimise workshop.

13.45 Kasvuturunduse teema avas Eesti esimese kasvuturunduse agentuuri A-Neli juht ning asutaja Meelis Malk. Nõuanded, mida Meelis kasvuturunduses jagas:

1. Kasvuturundus ei armasta pikki plaane, pikki arendustegevusi. Kasvuturunduses lepitakse kokku, mida soovitase saavutada ja asutakse selle suunal tööl. 2. Andmed on sinu kõige paremad sõbrad. Õppige andmeid kasutama, sest numbrid tähendavad adekvaatset feedbacki. 3. Kasvuturunduse fookus on let’s do it mentaliteet. Ja mis siis kui läheb untsu!

Samal teemal on Meelis Malk rääkinud ka Turundusraadios: Äri kasvatamine on üha rohkem häkkerite leib ehk mida on meil kõigil õppida Donald Trumpilt?

Teisena astus lavale Tanja Piha (FIN) Fondiast, kes rõhutas, et ükskõik, mida turunduses teeme, peab see jõudma tulemuseni. Sealjuures on vaja mõelda globaalselt, aga tegutseda lokaalselt! Tanja nõuanne on aktiivselt networkida. Lihtsaim viis on otsida hub’e, kus on sinu ettevõttega sarnased ettevõtted. Mõtle ka oma tutvusringkonnale, kuidas saaksid sealt leida kontake. Samuti on hea koht suhete loomiseks kohalikud coworking-kontorid.


10.20 Ja märkamatult ongi kätte jõudnud turundusnädala viimane päev. Tänane päev on pühendatud kasvuhäkkimisele ehk growth hackingule. Mis on üldse kasvuhäkkimine? Sissejuhatuseks soovitame lugeda Directoris ilmunud kasvuturunduse lugu.

VÄIKESE EELARVEGA TURUNDUSE PÄEV 16. mai

15.40 Maris Gildeni turundusdirektor Andre Sevastjanov jagas meiega oma praktilist kogemust, kuidas luua toode ja seda turunduslikult väga madala eelarvega toetada. Andre usub, et turunduses ja tootearenduses on vaja leida keegi, kes astub sinuga ühte takti, sest see aitab hulga raha kokku hoida. Andre usub, et väärtusahelas 2 kõige kallimat asja on tootearendus ja turundus ning neid ei tohiks madala eelarve korral käest ära anda vaid hoopis ise ära teha.

Anneli Allik, Tartu Ülikooli Genoomikainstituudi turundus- ja kommunikatsioonijuht rääkis motiveeriva loo sellest, kuidas väikeste vahenditega turundati Eesti Geenivaramu projekti ning koguti 100 000 geenitoonorit. Anneli sõnul saavutati selle projekti edu just eduka turunduse planeerimisega. Anneli soovitus on mitte karta suuri väljakutseid, sest hea tahtmise ja läbimõtlemise korral on kõik võimalik! Seminari välisesineja Dariya Basharina (RUS) ei soovita madala turunduseelarve korral sotsiaalmeediasse investeerida. Alati on olemas väiksemad veebilehed või kommuunid, kes on spetsialiseerunud just sinu nišile. Püüa oma infot levitada pigem seal. Madala eelarve korral võta aega, et mõelda. Väikese ressursiga pole mõtet rabeleda, vaid tegevus tuleb veelgi põhjalikumalt läbi mõelda.

Täname tänaseid esinejaid ja homme on kasvuhäkkimise päev. Loe lähemalt ja soeta pilet SIIT


13.20 Päeva alustas seminar „Mõjuliidrite turunduse A ja O“, kus esinesid Venemaa blogija Evgeniya Salomatina ning Eesti tuntud mõjuliider Sandra Raju. Evgeniya soovitus: vali koostööks kõrge usaldusväärsusega kuulsusi. Lisaks andis nõu olla mõjuliidrite turunduses julge ja mitte karta luua ägedaid asju. Samuti, valides mõjuliidrit pane paika, mis on sinu eesmärk ja eelarve. Usalda kindlasti ka mõjuliidri arvamust, sest tema tegeleb sellega igapäevaselt ja teab, mis töötab.

Sandra Raju tõi välja kasuliku fakti: tehes Instagramis postitusi, siis pea silmas seda, et eesmärk on saada inimesed esimese 30min jooksul suhestuma, sest sel juhul näidatakse postitust suuremale hulgale inimestele. Teine sotsiaalmeedia nipp: kõik nägudega postitused saavad enamasti 40% rohkem laike. Sest näod paratamatult tekitavad rohkem emotsioone.

Foto: Johan Hallimäe

NEUROMARKETINGI PÄEV 15. mai

17.15 Mida saime teada neuroturunduse päevalt? Dr Nikolaos Dimitriadise sõnul ei usalda 80% tegevjuhtidest oma turundusjuhte. Ja just turunduseelarve on see, millest alustatakse kulude kärpimisel. Miks see nii on? Sest turundjaid nähakse pigem kulutajatena, kes ei suuda 100%-list tulemust tagada.

Robin Curney tõi publikuni palju kasulikke praktilisi näiteid neuroturundusest. Robini nõuanne esitluselt: toote/teenuse hinna kuvamisel alusta kallimatest hindadest ning liigu väiksemate suunas. Nii on kliendi valukoht väikse ning võrdluses kallimaga tundub odavam hind täiesti vastuvõetav.

13.25 Päeva teises pooles jätkame neuroeturunduse lainel. Pärast Dr Nikolaos Dimitriadise loengut jätkame neurotestimise tulemustega.

Foto: Johan Hallimäe

11.20 Kuidas mõjutavad samad reklaamid erinevaid inimesi? Testisime seda nelja inimese peal ja tulemused tulevad juba tänase päeva jooksul. Selle kohta, milliseid reklaame katsejänesed vaatasid ning neurotestimise kohta saad lähemalt lugeda SIIT

Videot testimise kohta saad vaadata Marketingi Instituudi Facebookist

Foto: Johan Hallimäe

10.30 Tänane päev on pühendatud neuroteadusele! Kohal on Dr Nikolaos Dimitriadis (GRC), kellega hakkame proovima, kuidas töötab pilgulugeja ja EEG (eletrkoentsefalograafia) ning kasutame neid Eesti reklaamide testimisel. Tõotab tulla erakordselt põnev päev! Neurotestimise kohta loe lähemalt


B2B PÄEV 14. mai

15.55 B2B workshopis Soome sisustrateegide Paula Savolainen’i ja Nadja Huotar’iga panime kokku ja tegime läbi praktilise stardipaketi B2B-sisu loomiseks. Mõte praktiliselt workshopilt: defineeri oma sihtrühm ning selle probleem, mida asud lahendama. Abi probleemi lahendamisel küsi müügimeeskonnalt, kes puutub klientidega vahetult kokku. Teine mõte sisuloomest: tehes blogi/sotsiaalmeedia postitust piirdu ühes postituses ühe teemaga, mida käsitled – ära ürita pressida liialt infot ühte postitusse.

12.50 Päeva avas Proeksperdi äriarenduse juht Piruza Harutjunjan (EST), kes rõhutas, et võtmekliendipõhine turundus on ennekõike siiski äri tegemine. Kasutatakse küll turunduse metoodikat, aga lõppeesmärk on alati kasvatada oma äri. Tema soovitus: oma tegevustes lähtu alati sellest, kas see kasvatab äri! Jana Bártíková (CZE) rõhutas LinkedIn’i olulisust äri- ja kontaktide laiendamisel ning tegi põhjaliku ülevaate, kuidas LinkedIn’is efektiivselt tegutseda.
Pavel Targashin (RUS) tegi ettekande loovast lähenemisest kliendile ja tema probleemidele. Pavel rõhutas kliendist arusaamist. Meile tundub, et kõik ärikliendid on ühise nimetaja all „äriklient“, aga kuid tegelikkuses peaks aru saama, mis peitub selle taga. See ei tohiks olla vaid tehniline, vaid seal taga peaks olema ka fun.

10.00 Tallinn Marketing Weeki teine päev on pühendatud business-to-business teemadele. Esimene seminar “Võtmekliendi turundus” pühnedub sellele, kuidas suuri ja väärtuslikke kliente veelgi kindlamalt endaga siduda ja neilt teenitavat tulu mitmekordistada.


SOTSIAALMEEDIA PÄEV 13. mail

16.12 Tallinn Marketing Weeki avapäeva lõppes meeleolukalt. Agentuuri Bond kaasasutajad Nils Kajander ja Jesper Bange rõhutasid strateegia ja loovuse integratsiooni turunduses! Nende sõnum, mida meeles pidada: julge olla nii palju erinev, et paistaksid teiste hulgast silma! Ära karda erineda, sest just see on enamasti konkurentsieelis.

Teija Sääksmäki rääkis oma kogemuse näitel, kuidas 106-aastane firma tõusis tuhast kui fööniks. Teija julgustas vaatama oma organisatsiooni sisse. See on vajalik, et saada aru, missuguse organisatsiooniga töötad ja milline on organisatsiooni enda inimeste arvamus, et muutustega kõigega kaasa tulla.

Lisaks tõi Teija välja fakti, et väga oluline on kindlaks teha kliendi valukoht, mida on vaja lahendada.

 

14.00 Käimas on sotsiaalmeedia päeva 2. seminar “Visuaalne turundus“. Selle seminaris on üle võtnud soomlased: Nils Kajander ja Jesper Bange agentuurist Bond ning Teija Sääksmäki ettevõttest E.Ahlström.


12.43 Mida saime teada päeva 1. seminarist „Investeeri oma kanalitesse“?

Tutvusime võimalustega, mida pakub bot’i ehk roboti kasutamine turunduses. Pavel Borevich’i käe all õppisime, kuidas väikse vaevaga püsti panna oma juturobot. Nõuanne: tee selgeks, mis on need asjad, mida saad oma turunduses automatiseerida? Kõik digitaalsed oskused on kuldaväärt, sest aitavad säästa turunduses aega. Bot’e ei tasu karta ja mis veelgi parem – nende loomine on lihtne!

Grigory Fedorov (RUS) on üks Telegram’i blogijatest ja brand ambassador mitmetele brändidele. Grigory jagas näpunäited, kuidas brändisaadikut valida ja milistel ettevõtetel võiks brändisaadikust üldse kasu olla. Nõuanne: kasuta sotsiaalmeedia kogu skaalat st alustades blogidest ja Youtube’st kuni podcastide ja brändisaadikuteni välja.


10.00 Tallinn Marketing Week on alanud! Turundusnädalat alustab seminar “Investeeri oma kanalitesse”. Selle seminari esinejad on Pavel Borevich ja Grigory Fedorov Venemaalt. NB! See on Tallinn Marketing Weeki kõige populaarsem seminar.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt