fbpx

Miks ei usalda 80% juhtidest oma turundajaid?

Nikolaos Dimitriadis Foto: erakogu

 

Samal ajal kui esmakordselt ajaloos on turundusest ja kliendisuhete arendamisest saanud tippjuhtide lemmikteema, on turundusjuhtide ja -osakondade positsioon organisatsioonides devalveerumas, kinnitab mitme turundusraamatu autor Nikolaos Dimitriadis.

 

Devalveerumise taga näeb ta asjaolu, et turundajate tööriistad ja meetodid on aegnud ja ei näi alati töötavat. Pole ime, et 80% juhtidest neid enam ei usalda. Dimitriadis soovitab turundajatele, kes välja surra ei soovi, arendada ennast neljas konkreetses valdkonnas. Neist kõige olulisem on neuroturundus.

Teisipäeval, 14.mail Tallinnas oma uut turundusraamatut „Advanced Marketing Management“ esitlenud ja Tallinn Marketing Weeki raames neoroturundust tutvustanud Dimitriadise sõnul on paljud tippjuhid maailmas muutnud oma fookust ja neist on saanud kliendisuhete ja turunduse eeskõnelejad.

Kui veel 2005 aastal kirjutas General Electricu pikaaegne ja kuulus juht Jack Welch raamatu Winning, siis polnud seal peaaegu mitte midagi turundusest. Vahepeal on maailma aga muutunud koos paljude arusaamadega. Olgu Tim Cook Applest, Elon Musk Teslast, Alibaba või AirBNB tippjuhid – kõik nad armastavad turundust. Ta toob näiteks Elon Muski, kes reageeris pahurale kliendi Tweetile vaid mõne minutiga ja lahendas Tesla avalike akulaadijate järjekorraprobleemi seejärel vaid kuue päevaga. Kunagi varem ajaloos pole tippjuhid sellisel tasemel kliendisuhetega tegelenud.

 

Rahakulutajad „õnneliku juhuse” jahil?

Samal ajal on turundusjuhid ja -osakonnad mitmete allikate kinnitusel kogu maailmas oma mõjukust kaotamas. Tervelt 80% tippjuhtidest ei usalda uuringute kohaselt oma turundusjuhte. Samad juhid usaldavad 91% ulatuses aga oma info-, tehnoloogia- ja finantsdirektoreid. Väga harva saavad turundusdirektoritest firmade tippjuhid. Dimitriadis näeb siin põhipõhjusena asjaolu, et turunduse edu nähakse mitte kindla metoodika, vaid pigem õnne küsimusena. Kui kampaaniad õnnestuvad, kiidavad turundajad oma häid uuringuid ja täpset strateegiat. Aga kui kampaania ebaõnnestub, siis vabandavad nad ennast välja „tarbija musta kasti” ja kliendikäitumise keerulise etteennustamisega. Paraku ebaõnnestuvad turundajad uute toodete turule toomisel üheksal juhul kümnest, väidab Dimitriadis.

 

Peamine: õppida mõistma tarbijakäitumist läbi teaduse

Selleks, et võita tagasi usaldus ja õigustada oma positsiooni, soovitab Dimitriadis kõigil turundajatel vaadata kriitiliselt üle neli oskustekomplekti.

Esiteks tuleks endid harida inimaju uurivas neoroteaduses, mis on tänaseks ümber lükanud mitmeid juba aastakümneid turundajate tegevuse aluseks olnud tarbijapsühholoogia tõlgendamise meetodeid.

Teiseks tuleks õppida lugema, mõistma ja analüüsima andmeid. Kaasaja digiturunduse võtmeks on erinevad mõõtmised ja võrdlused ning turundaja, kes ei oska andmeid lugeda ega analüüsida, pole kellelegi kasulik.

Kolmandana peab Dimitriadis oluliseks loovat probleemilahenduse oskuse omandamist.

Neljandaks toob ta välja vajaduse omandada paremini otsustamisprotsessi võtted. On ju turundajad aastakümneid käitunud pigem spetsialistide ja konsultantidena, kuid kui soovida oma mõju tagasi võita, tuleb teada, kuidas langetada otsuseid ja võtta nende eest vastutus.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt